آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

چین زیردریایی آمریکا را بازگرداند



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل , زیردریایی آمریکا

پنتاگون اعلام کرد که چین زیردریایی بدون سرنشین این کشور را که در هفته گذشته توقیف شده بود را به آمریکا بازگرداند.

 به گزارش تسنیم ؛ به گزارش آسوشیتدپرس، پیتر کوک، معاون  مطبوعاتی پنتاگون دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کشتی نیروی دریایی چین زیردریایی آمریکا را نزدیک به محلی که آن را توقیف کرده بود به آب انداخت. این اتفاق در دریای چین جنوبی نزدیک به فیلیپین رخ داد.

 

کوک اعلام کرد که آمریکا به تحقیقات درباره این موضوع ادامه می‌دهد.  وی دوشنبه اعلام کرده بود که مقامات چین و آمریکا ازجمله رهبران نظامی  درحال بررسی جزئیات لجستیکی برای بازگرداندن این زیردریایی هستند.

 

آمریکا مدعی شده که این زیردریایی در عملیاتهای یک پیمانکار غیرنظامی مشغول جمع‌آوری داده‌های علمی غیرطبقه‌بندی شده در آبهای بین‌المللی بود.

 

پس از آنکه آمریکا نسبت به اقدام چین در توقیف یک فروند زیردریایی بدون سرنشین در دریای جنوبی چین به‌شدت اعتراض کرد و خواستار بازگردانده شدن فوری آن شد، دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز پکن را به سرقت تجهیزات فنی از آمریکا متهم کرد.

 

این نخستین بار در تاریخ معاصر بوده است که چین یک فروند زیردریایی آمریکا را توقیف می‌کند.

 

"ما گانگ" استاد دانشگاه دفاع ملی متعلق به ارتش چین نیز تأکید کرد: شرکت یواس‌ان‌اس یک شرکت گمنام در زمینه کشتی‌های جاسوسی و شناسایی است که از سال 2002 میلادی تاکنون اقدام به بررسی اطلاعات در سواحل چین می‌کند.

 

ژانگ هوانگ مدیر مرکز مطالعات امنیتی در دانشگاه ملی فناوری دفاعی چین نیز تأکید کرد: آمریکا به‌بهانه‌های غیرنظامی، به جمع‌آوری اطلاعاتی اقدام می‌کند که تبعات و آثار نظامی در پی دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------