ترامپ:هدف من از اول پیروزی با رای الکترال بود



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل , ترامپ

دونالد ترامپ که از ابتدای رقابت های انتخاباتی خود سیستم رای گیری های الکترال در کشورش را به باد انتقاد می گرفت در واکنش به برتری کلینتون در این انتخابات با 3 میلیون رای سرانه گفت که هدف اولیه او پیروزی از این طریق بوده است.

 به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از 6 هفته از رای گیری های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نتیجه شمارش آرا سرانه نشان می دهد هیلاری کلینتون موفق شده است نزدیک به 3 میلیون رای سرانه که معادل 2 در صد از مجموع آرا بحساب می آید بیشتر از رقیب خود رای بیاورد.

 

این موضوع در رسانه ها و محافل سیاسی آمریکا بحث هایی را بر سر اعتبار سیستم الکترال به عنوان سازوکار تعیین کننده سرنوشت انتخابات در این کشور بر انگیخته است.

 

بدنبال این جنجال ها دونالد ترامپ که از ابتدای کمپین های انتخاباتی خود سیستم الکترال را مورد انتقاد قرار داده و آن را روالی غیر منصفانه برای تعیین سرنوشت رییس جمهور آمریکا خوانده بود صبح چهارشنبه در واکنش به این موضوع نوشت:کمپین کردن برای پیروزی از طریق رای الکترال بسیار دشوار تر و غامض تر از رای سرانه است.

 

وی در ادامه مدعی شده است در صورتی که معیار پیروزی در این انتخابات آرا سرانه می بود او می توانسته است به نتایجی به مراتب موفقیت آمیز تر از رقیب خود دست پیدا کند. 

 

ترامپ بر همین اساس مدعی شده است که رقیب او کلینتون با تکیه بر آرا سرانه در محاسبات خود اشتباه کرده و با انتخاب ایالت هایی که آرای الکترال کمتری را نصیب او کردند موجب شکست خود شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------