پوتین: تحریم‌ها به مبارزه با تروریسم خدشه وارد می‌کند



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, پوتین

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: مشکلات ایجاد شده در پی تحریم‌های ضد روسیه بر همکاری‌ها در مبارزه با تروریسم تاثیر می‌گذارد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان نشست با قانونگذاران ارشد کشورش در مسکو گفت: تمامی این تحریم‌ها در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی کشورها را دچار تفرقه کرده و مانع از ایجاد نیروهای مشترک در مبارزه با تروریسم که دشمن مشترک همه ماست، شده است.

 

وی افزود: متاسفانه کنترل این وضعیت به طور کامل در دستان ما نیست. ما امیدواریم رویدادهای غم انگیز اخیر از جمله حمله روز دوشنبه به بازار برلین شرکای ما را به همکاری‌های نزدیک‌تر در این مساله که برای همه ما حائز اهمیت است، ترغیب کند.

 

از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال۲۰۱۴ عملیات مشترک مقابله با تروریسم و مقابله با قاچاق مواد مخدر میان مسکو و ناتو به حالت تعلیق درآمده است.

 

تلاش‌ها برای ایجاد یک ائتلاف ضد داعش در سوریه نیز در پاییز سال جاری میلادی فرو پاشید.

 

در همین حال وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای گفت: کاخ سفید به جای تمرکز بر هماهنگ کردن تلاش‌ها برای از بین بردن چالش‌های عصرمان از جمله تروریسم و افراط گرایی همچنان به دنبال تنبیه ماست.

 

در  ادامه این بیانیه آمده است: واشنگتن باید خیلی وقت پیش یاد می‌گرفت که این تلاش‌ها مایوس کننده و محکوم به شکست هستند و تحریم‌های جدید بدون پاسخ نخواهند ماند.

 

پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد که راهکاری برای حفاظت از جان دیپلمات‌ها در کشورهایی که دارای ویژگی خاص هستند، در نظر گرفته شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------