آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کره شمالی اولین تمرین شبیه‌سازی «ماشه هسته‌ای» را برگزار کرد

رسانه‌های کره شمالی از برگزاری اولین تمرین شبیه‌سازی ماشه هسته‌ای خبر می‌دهند. رسانه‌های کره شمالی از برگزاری اولین تمرین شبیه‌سازی ماشه…

نتانیاهو سفیر آمریکا را هم احضار کرد



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,نتانیاهو

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اقدامی بسیار نامعمول سفیر آمریکا را احضار کرده است تا از او در مورد دلیل پرهیز واشنگتن از وتوی قطعنامه ضداسرائیلی اخیر شورای امنیت سوال کند.

 به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی پیشتر سفرای دیگر کشورهایی را که از این قطعنامه حمایت کرده بودند، احضار کرده بود. سخنگوی وزارت‌ امور خارجه رژیم صهیونیستی گفته که سفرای ۱۴ کشور عضو دائم و دوره‌ای شورای امنیت احضار شده‌اند.

 

روز جمعه شورای امنیت با تصویب قطعنامه‌ای ضمن محکوم کردن ادامه شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی، خواستار توقف این ساخت و سازها شد.

 

به گزارش بی.بی.سی، این قطعنامه پس از آن به تصویب رسید که آمریکا برای نخستین بار از سال ۱۹۷۹، از حق وتوی خود در مورد قطعنامه‌ای که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند، استفاده نکرد و به این قطعنامه رأی ممتنع داد.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت را «شرم‌آور و ضد اسرائیلی» خوانده و تأکید کرده است که رژیم صهیونیستی به این قطعنامه عمل نخواهد کرد.

 

او به وزارت‌ امور خارجه رژیم صهیونیستی دستور داده است که ظرف یک ماه مناسبات میان این رژیم و سازمان ملل متحد را بازبینی کند و نظر کارشناسی خود را به نخست‌وزیر اعلام کند.

 

نتانیاهو همچنین از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خواسته کمک‌های مالی این رژیم به سازمان ملل متحد و همچنین حضور سفیر سازمان ملل در این کشور را بازبینی کند.

 

قطعنامه محکومیت شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی ابتدا قرار بود از سوی مصر در شورای امنیت طرح شود اما بعد از فشار رژیم صهیونیستی و مداخله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، قاهره از طرح آن صرف‌نظر کرد. اما بعد مالزی، نیوزیلند، سنگال و ونزوئلا آن را به جلسه شورای امنیت بردند و با پرهیز آمریکا از استفاده حق وتو، این قطعنامه تصویب شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------