توافق مسکو و آنکارا درباره تلاش برای آتش‌بس در سوریه/ لاوروف: دولت و مخالفان در حال مذاکره‌اند



  اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل ,توافق مسکو و آنکارا

وزیر امور خارجه روسیه، امروز (سه‌شنبه) گفت دولت سوریه در حال انجام مذاکراتی با مخالفان سوری پیش از نشست احتمالی گسترده میان دو طرف در شهر آستانه پایتخت قزاقستان است.

 به گزارش ایسنا، خبرگزاری اینترفاکس به نقل از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه این خبر را اعلام کرد.

 

هر چند که لاوروف نگفت مذاکرات فعلی کجا در حال برگزاری است.

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته، روسیه، ایران و ترکیه به همراه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه همگی پذیرفته‌اند که شهر آستانه ،پایتخت قزاقستان میزبان دور بعدی مذاکرات صلح سوریه باشد.

 

همزمان خبرگزاری "نووستی" به نقل از یک منبع دیپلماتیک ناشناس گزارش داد که نمایندگان ارتش‌های روسیه و ترکیه نیز رایزنی‌هایی را با مخالفان سوری در شهر آنکارا درباره آتش‌بس سراسری احتمالی در سوریه داشته‌اند.

 

همزمان وزارت امور خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، وزرای خارجه روسیه و ترکیه در یک گفت‌وگوی تلفنی امروز بر سر تلاش برای برقراری آتش‌بس در سوریه و تدارک برای مذاکرات صلح احتمالی در پایتخت قزاقستان توافق کرده‌اند.

 

در این بیانیه آمده است: وزرای خارجه روسیه و ترکیه در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت تکمیل سریع توافق‌ها بر سر پارامترهای عملی پایان دادن به اقدامات نظامی در سوریه و تفکیک مخالفان "میانه‌رو" از گروه های تروریستی و تدارک برای نشست در شهر آستانه تاکید کردند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------