آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

موسسه امنیتی کره جنوبی: 340 نفر در کره شمالی اعدام شدند



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,  کره جنوبی

یک موسسه تحقیقاتی و اطلاعاتی کره جنوبی در گزارشی مدعی اعدام و پاکسازی 340 نفر به فرمان «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از زمان به قدرت رسیدن وی در این کشور تا به امروز شد.

 به گزارش ایرنا، موسسه راهبردی امنیتی کره جنوبی روز پنجشنبه با انتشار گزارشی خاطرنشان کرد که دوره رهبری «کیم» از سال 2011 میلادی به این طرف دوره پاکسازی و اعدام بخصوص در میان مقام های ارشد بوده است.

 

موسسه ادامه می دهد که رهبر کره شمالی مخالفانش را با بیرحمی از سر راه بر می دارد و در راستای همین پاکسازی ها بود که «جانگ سونگ تائک»، شوهر عمه خود را به جرم خیانت در سال 2013 میلادی اعدام کرد.

 

«کیم جونگ اون» اواخر سال 2011 میلادی پس از مرگ پدرش به عنوان رهبر و فرماندهی کل قوای کره شمالی معرفی شد تا به عنوان سومین نسل از خاندان «کیم» باشد که در نظام کمونیستی این کشور به رهبری می رسد و قدرت حکومتی را در اختیار می گیرد. او سومین و کوچکترین پسر رهبر سابق کره شمالی بود.

 

گزارش موسسه حاکی است که در سال 2012 میلادی تنها سه نفر از مقام های کره شمالی اعدام و برکنار شدند در صورتی که این رقم در سال گذشته میلادی به 60 نفر افزایش یافته است.

 

بررسی های موسسه حاکی است که کره شمالی در سال 2016 میلادی نیز دستکم 140 مقام این کشور را اعدام کرده است.

 

با این حال گزارش موسسه مزبور نشان می دهد که پس از اعدام «هیون یون چول» وزیر دفاع وقت کره شمالی در سال 2013 میلادی موج اعدام ها و پاکسازی ها فروکش کرده است.

 

گزارش حاکی است که رهبر کره شمالی همچنان مردم این کشور را سرکوب می کند و برای توسعه برنامه های هسته ای، موشکی و آزمایش های اتمی نیز تاکنون 300 میلیون دلار به این منظور اختصاص داده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------