خبرگزاری رسمی سعودی : عمان به ائتلاف نظامی عربستان می پیوندد



عمان نزدیک ترین کشور عربی منطقه به ایران است و در سال های گذشته در نقش میانجی در اختلافات بین ایران و آمریکا عمل کرده است.

 خبرگزاری رسمی عربستان سعودی در خبری ادعا کرده است وزیر دفاع عمان با ارسال نامه ای به "محمد بن سلمان" پسر پادشاه و وزیر دفاع عربستان از پیوستن کشورش به ائتلاف عربی - نظامی تحت رهبری عربستان برای مبارزه با تروریسم در جهان اسلام خبر داده است.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از "بلومبرگ " وزیر دفاع عمان در نامه خود از تمایل کشورش برای پیوستن به این ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان خبر داده است. عمان از سال گذشته که دولت عربستان سعودی اعلام کرده بود یک ائتلاف نظامی از کشورهای اسلامی به منظور مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تشکیل می دهد، به این ائتلاف نپیوسته بود.

 

این ائتلاف سال گذشته از سوی دولت پادشاهی عربستان سعودی تشکیل شده است و برخی از کشورهای عربی اعلام کرده اند به این ائتلاف پیوسته اند. دولت عربستان تا کنون به بهانه این ائتلاف کوشیده است حمله کنونی خود و برخی دیگر از متحدانش را به یمن توجیه کند. 

وزیر دفاع عمان

  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,عمان

به نوشته بلومبرگ خبر پیوستن عمان به ائتلاف تحت رهبری عربستان در صورت صحت، می تواند یک امتیاز عمده برای عربستان در رقابت منطقه ای خود با جمهوری اسلامی ایران باشد.

 

عمان نزدیک ترین کشور عربی منطقه به ایران است و در سال های گذشته در نقش میانجی در اختلافات بین ایران و آمریکا عمل کرده است.

 

سنگ بنای مذاکرات هسته ای منجر به برجام در سال 2012 و در مذاکراتی محرمانه بین ایران و آمریکا در عمان شروع شد و سپس در دولت حسن روحانی وارد مرحله جدی تر شد.

 

یک منبع دولتی سعودی که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری رسمی این کشور گفته در هفته های آتی محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سفری به مسقط خواهد داشت تا زمینه های سفر آتی "ملک سلمان " پادشاه سعودی را به این کشور فراهم کند.

 

در سال های گذشته روابط عمان با عربستان سعودی و دیگر کشورهای عضو شورای خلیج فارس به دلیل نزدیکی این کشور به جمهوری اسلامی ایران پیچیده تر از قبل شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------