آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

دبیرکل جدید سازمان ملل دربارۀ سوریه چه می‌گوید؟



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , دبیرکل جدید سازمان ملل

'آنتونیو گوتریس' دبیر کل آینده سازمان ملل متحد گفت که جنگ در سوریه به سرطانی بین المللی تبدیل شده است.

 به  گزارش ایرنا  به  نقل از شبکه خبری اسکای نیوز روز پنجشنبه گزارش داد، گوتریس اظهار امیدواری کرد که روسیه و آمریکا بتوانند از اختلافات خود عبور کنند.

 

دبیرکل آینده سازمان ملل اواخر نوامبر گذشته با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد و نسبت به دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آینده آمریکا در اولین فرصت ممکن، ابراز تمایل کرد.

 

گوتریس در مصاحبه با تلویزیون 'اس ای سی' پرتغال گفت: ‌این جنگ (جنگ در سوریه) نه تنها منجر به مشکلاتی برای مردم سوریه شده بلکه منجر به واکنش های خشونت بار در برخی موارد و اقدام به اعمال تروریستی نیز شده است.

 

وی گفت که با این تهدید جهانی مبارزه می کند و کشورهای بزرگ نیز باید محدودیتی برای این درگیری ها قائل شوند چرا که بدون حمایت کشورهای خارجی، سوری ها نمی توانند این جنگ را تا ابد ادامه دهند.

 

گوتریس که در اول ژانویه به عنوان دبیرکل سازمان ملل جایگزین بان کی مون می شود، برای ارائه کمک ها و ایجاد پل ها و ابزارهای گفت و گو به منظور بهتر شدن روابط و از بین رفتن حالت بی اعتمادی اعلام آمادگی کرد.

 

برپایه این گزارش، گوتریس در دسامبر گذشته گفت که 'دبیر کل سازمان ملل آقای جهان نیست' و ' 5 کشور عضو دائم در شورای امنیت طرف های تصمیم گیرنده هستند'.

 

برپایه این گزارش، نظام سوریه پنجشنبه گذشته با اعلام آزاد سازی شهر حلب گفت که این منطقه کاملا از سلطه تروریست ها خارج شده است.

 

آزادسازی حلب دومین شهر بزرگ سوریه، مهمترین پیروزی نیروهای سوری در جنگ با گروه های مسلح از زمان شروع درگیری ها از سال 2011 میلادی به شمار می رود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------