اولاند یک زن قاتل را عفو کرد



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل ,اولاند

رئیس‌جمهور فرانسه در فرمانی یک زن قاتل فرانسوی را که در سال 2012 همسرش را به قتل رسانده بود، عفو کرد.

 به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، 'ژاکلین سوواژ' 66 ساله متهم است که در سپتامر سال 2012 همسر خود را با سه گلوله به قتل رسانده است. دستگاه قضایی فرانسه پیشتر این زن فرانسوی را به 10 سال زندان محکوم کرده بود. 

 

در زمان اعلام حکم این زن فرانسوی، بسیاری از سیاستمداران و سازمان مدافع حقوق زنان در فرانسه به آن اعتراض کردند. این افراد و سازمان ها معتقد بودند که ژاکلین سوواژ در طول بیش از چهل سال زندگی مشترک با شوهرش، بارها و بارها مورد ضرب و شتم و خشونت های دیوانه وار همسرش قرار گرفته است.

 

وکیل مدافع سوواژ در جلسات دادگاهی موکلش گفته بود که وی در نهایت با گلوله به دوران جهنمی زناشویی خود پایان داده است. این زن 66 ساله فرانسوی، به نماد خشونت خانگی علیه زنان بدل در این کشور شده است.

 

سه دختر ژاکلین سوواژ که آنها نیز مانند مادرشان مورد خشونت خانگی پدر قرار گرفته بودند، پیشتر از فرانسوا اولاند درخواست کرده بودند که مادر 66 ساله‌شان را عفو کند.

 

آنها بارها در جلسات دادگاهی مادرشان علیه پدرشان شهادت داده و گفته بودند که ژاکلین سوواژ در دفاع از خود همسرش را به قتل رسانده است.

 

فشار بر رئیس‌جمهور فرانسه با توجه به جمع‌آوری 430 هزار امضا در این راستا بسیار زیاد بود. اولاند نیز با تکیه بر اختیارات ریاست‌جمهوری خود امروز (چهارشنبه) دستور عفو سوواژ را اعلام کرد و وی می تواند بزودی آزاد شود. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------