آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آمریکا گزارش دخالت روسیه در انتخابات این کشور را منتشر کرد



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل, انتخاب آمریکا

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) و وزارت امنیت داخلی این کشور روز پنجشنبه 9 دی ماه و همزمان با صدور فرمان تحریم روسیه از سوی باراک اوباما، گزارش مشترکی را مبنی بر دخالت سایبری مسکو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و هک کردن سازمان های حزب دموکرات منتشر کردند.

 به گزارش ایرنا، تارنمای تحلیلی خبری «هیل» که به طور اختصاصی تحولات و رویدادهای مربوط به دولت آمریکا را منتشر می کند، درباره این اسناد نوشت: 'اف بی آی' و 'وزارت امنیت داخلی' (DHS) گزارش مشترکی را منتشر کردند که به تفصیل شرح می دهد تحقیقات فدرال چگونه به ارتباط دولت روسیه با هک شدن سازمان های حزب دموکرات پی برده اند. این اسناد، بسیار روشن و واضح به هک شدن سیستم های رایانه ای «کمیته ملی حزب دموکرات» (DNC) و ایمیل های «جان پادستا» رئیس کمپین «هیلاری کلینتون» اشاره می کند اما نام هیچ کدام را ذکر نکرده است».

 

هیل درباره این گزارش که به «گزارش تحلیلی مشترک» (JAR) موسوم است، افزود: «در این گزارش جزییات فنی درباره ابزارها و زیرساخت هایی که سرویس های اطلاعاتی نظامی و غیرنظامی روسیه برای دستکاری و مخدوش کردن شبکه ها و سامانه های مربوط به انتخابات آمریکا و تعداد بسیار زیادی از نهادهای دولتی، سیاسی و خصوصی این کشور مورد استفاده قرار داده اند، منتشر شده است».

 

هیل یادآور شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا ادعاهای مربوط به دخالت سایبری روسیه در انتخابات ماه نوامبر را رد کرده و افزود: «اوباما برای ارائه شواهد و مدارک در این خصوص تحت فشار بوده است».

 

به نوشته این تارنما، براساس گزارش مذکور، «سرویس امنیت فدرال» روسیه موسوم به FSB راهبر نخست گروه هکرها که با نام APT28 معرفی می شوند بوده است و GRU، سرویس اطلاعاتی نظامی روسیه در نقش راهبر دوم عمل می کرده است. APT28یکی از گروه هایی بوده که به سیستم های «کمیته ملی حزب دموکرات» نفوذ کرده و گفته می شود که ایمیل های پادستا را نیز آنها هک کرده اند.

 

به گزارش ایرنا، این گزارش 13 صفحه ای زیر عنوان «جولانگاه خرس گریزلی: فعالیت سایبری بدخواهانه روس ها» در تارنمای رسمی وزارت امنیت داخلی آمریکا منتشر شده است. «خرس گریزلی» نماد کشور روسیه است که در دشت های وسیع و سرد این کشور پهناور زندگی می کند.

 

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه 9 دی ماه در واکنش به آنچه دخالت سایبری روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خوانده می شود، دستور تحریم تعدادی از مقامات روسی و نهادهای اطلاعاتی روسیه را صادر کرد که در مجموع 6 فرد و 5 نهاد روسی که اتهام دخالت در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا علیه آنها مطرح شده در فهرست تحریم شدگان قرار دارند.

 

همچنین خبرگزاری رویترز ساعتی قبل اعلام کرد: آمریکا 35 دیپلمات روس را از واشنگتن و کنسولگری این کشور در شهر «سان فرانسیسکو» اخراج کرده و 72 ساعت به آنها مهلت داده تا خاک آمریکا را ترک کنند. همچنین دو مجتمع روسی در «مریلند» و نیویورک را نیز به اتهام انجام فعالیت های اطلاعاتی، تعطیل کرده است.

 

'دیمیتری پسکوف' سخنگوی کاخ کرملین نیز در مقابل، این اقدام را نشانه «سیاست خارجی تجاوزکارانه و غیرقابل پیش بینی» اوباما دانست و تاکید کرد روسیه به گونه ای مناسب تلافی خواهد کرد.

 

دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از مسائلی بود که در طول مبارزات انتخاباتی ترامپ و «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات وی، جنجال های زیادی به پا کرد و اکنون بر سر این مسأله بین ترامپ و کنگره شکاف ایجاد شده است. مقامات روسیه و ترامپ هر دو دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------