آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

واکنش ترامپ به فرمان اوباما برای تحریم روسیه



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,دونالد ترامپ

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا در واکنش به وضع تحریم های جدید علیه روسیه از سوی اوباما، اعلام کرد آمریکا باید به سوی چیزهای بهتر و بزرگ تری حرکت کند و از دیدار هفته آتی خود با مقامات اطلاعاتی این کشور برای آگاهی از آخرین اطلاعات درباره روسیه خبر داد.

به گزارش ایرنا، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» با اشاره به این که ترامپ ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را رد می کند، در این باره نوشت: «ترامپ چند ساعت بعد از این که اوباما فرمان اجرایی اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را صادر کرد در بیانیه ای گفت: «اکنون زمان آن رسیده که کشور ما به سوی چیزهای بهتر و بزرگ تری حرکت کند. با این حال من هفته آینده به خاطر منافع کشورمان و مردم بزرگ آن، با مقامات عالی رتبه جامعه اطلاعاتی دیدار خواهم کرد تا جدیدترین حقایق را در این باره جویا شوم.»

 

تحلیلگران اعتقاد دارند که اقدام روز گذشته باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، در صدور فرمان اجرایی تحریم تعدادی از مقامات روسی و نهادهای اطلاعاتی روسیه به بهانه دخالت سایبری مسکو در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، راه ترامپ را برای تعامل با روسیه دشوارتر خواهد کرد و آزمایش سختی برای تیم وی خواهد بود.

 

اکنون، کنگره جمهوریخواه آمریکا بر سر ادعای دخالت سایبری روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در تعارض کامل با ترامپ قرار دارد که معتقد است روسیه چنین کاری نکرده است.در واقع، این امر یکی از موضوعاتی است که بین رئیس جمهوری آتی آمریکا و نهاد قانونگذاری این کشور شکاف عمیقی ایجاد کرده و عامل تنش های جدی خواهد بود.

 

در میان سناتورها، موضع ضد روسی «لیندزی گراهام» و «جان مک کین» شدیدتر از سایرین است و آنها در این خصوص با ترامپ اختلاف نظر آشکار و قوی دارند.

 

ترامپ چهارشنبه 8 دی ماه در پاسخ به خبرنگارانی که نظر وی را درباره جنجال دخالت سایبری روسیه در انتخابات این کشور پرسیدند با بی تفاوتی گفت که معتقد است که همه باید این قائله را رها کنند و به سراغ زندگی عادی خود بروند.

اقدام اوباما با واکنش لفظی شدید روسیه رو به رو شده است.

 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، این اقدام را نشانه «سیاست خارجی تجاوزکارانه و غیرقابل پیش بینی» اوباما دانست و تاکید کرد که روسیه به گونه ای مناسب تلافی خواهد کرد.

 

ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در صفحه فیس بوک خود در این باره نوشت: «اوباما با این کار آمریکا و مردم آمریکا را تحقیر کرد و واشنگتن از ارباب خود سیلی خورد.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------