واشنگتن حمله استانبول را محکوم کرد/ دستور اوباما برای همکاری با ترکیه



  اخبار بین الملل ,خبرهای   بین الملل , حمله به کلوب شبانه در استانبول

سخنگوی شورای امنیت ملی دولت آمریکا حمله به کلوب شبانه در استانبول را محکوم کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی دولت آمریکا در واکنش به حمله به کلوب شبانه در استانبول بیانیه‌ای صادر کرد.

 

در این بیانیه آمده است: آمریکا حمله وحشتناک به کلوب شبانه شهر استانبول ترکیه را که در آن ده‌ها تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند، محکوم می‌کند.

 

پرایس تصریح کرد، این که چنین حمله بی‌رحمانه‌ای افراد بی‌گناهی را که مشغول جشن سال نو هستند، هدف قرار می‌دهد، تأکیدی بر توحش مهاجمان آن است.

 

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: با خانواده‌ها و عزیزان افرادی که در این حمله کشته شدند، همدردی و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی می‌کنیم.

 

پرایس خاطرنشان کرد: ما بر حمایت آمریکا از ترکیه به عنوان یک‌ هم‌پیمانمان در ناتو در راستای عزم مشترک خود برای مقابله و از میان بردن تروریسم در انحاء مختلف تأکید داریم.

 

مارک تونر، سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا نیز ضمن محکوم کردن این حمله، تصریح کرد: ما ترکیه به عنوان کشور همپیمان خود در ناتو در مبارزه با تهدید تروریسم ابراز همبستگی می‌کنیم.

 

اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا ضمن ابراز همدردی با قربانیان، دستور داده که در صورت نیاز، همکاری‌های لازم با مقام‌های ترکیه در خصوص این حمله به عمل آید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------