آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

هشدار مقام امنیتی انگلیس در مورد احتمال حمله شیمیایی داعش در اروپا



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, گروه تروریستی داعش

'بن والاس' معاون امنیتی وزارت کشور انگلیس هشدار داده که اعضای گروه تروریستی داعش در حال برنامه‌ریزی برای حمله شیمیایی در خاک اروپا از جمله بریتانیا است.

 به گزارش ایرنا، 'بن والاس' در گفت‌وگو با ساندی‌تایمز که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: گروه داعش با انجام این حمله شیمیایی به دنبال یک کشتارجمعی در خاک انگلیس است.

 

این مقام امنیتی انگلیس در این گفت‌وگو گفت: گروه داعش از سلاح شیمیایی در سوریه و عراق استفاده کرده است و مقامات اطلاعاتی بر این باور هستند که انجام مشابه این حملات در اروپا جزو آرمان اعضای این گروه تروریستی شمرده می‌شود.

 

'بن والاس' همچنین عنوان کرد که دستگاه‌های امنیتی انگلیس اخیرا یک مانور ( شیمیایی) برای کسب آمادگی در برابر آنچه آن را 'بدترین هراس' نام گذاشته‌اند، انجام داده‌اند.

 

وی گفت: گروه داعش دارای انگیزه زیادی برای حملات منجر به کشتار دست جمعی است و آنها هیچ گونه مانع اخلاقی برای استفاده از سلاح های شیمیایی علیه مردم ندارند.

 

در همین حال روزنامه تایمز نوشت: خطر حمله شیمیایی گروه داعش به انگلیس در ماه گذشته میلادی از سوی 'یوروپل ' گزارش شد اما این برای اولین بار است که یک مقام امنیتی انگلیس این مساله را به این شکل مطرح می‌کند.

 

به نوشته این روزنامه، این تهدید در زمانی مطرح‌ شده که به گفته دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس در حدود 200 تن از شهروندان انگلیسی که به داعش در سوریه پیوسته بودند، به کشورشان بازگشته‌اند.

 

این روزنامه افزود: منابع امنیتی به تایمز گفته‌اند که گروه داعش در سوریه از گاز خردل استفاده کرده است و دستگاه‌های اطلاعاتی بریتانیا بر این باور هستند که با توجه به تجربیات این گروه؛ اعضای آن قادر به تولید تجربی سلاح‌های بیولوژیکی هستند.

 

تایمز نوشت: گروه داعش ممکن است برای انجام حملاتش با بمب‌های کثیف، از پهپاد استفاده کند.

 

این روزنامه افزود: در حدود 800 شهروند انگلیسی برای پیوستن به گروه داعش به سوریه رفته‌اند که تاکنون نیمی از آنها برگشته‌اند و در حدود 100 نفرشان کشته‌شده‌اند.

 

به نوشته این روزنامه؛ در سال 2015 میلادی دستگاه‌های امنیتی انگلیس مانع از سفر 150 تن از شهروندان این کشور به سوریه برای پیوستن به این گروه شده‌اند و به گفته والاس این تعداد در سال 2016 میلادی به‌مراتب کمتر بوده است.

 

معاون امنیتی وزیر کشور انگلیس در بخش دیگری از گفت‌وگو با تایمز بیان داشت: نگرانی بزرگ این است که در صورت بازپس‌گیری موصل و سایر مقرهای داعش، که براساس اطلاعات ما شمار قابل‌توجهی از انگلیسی داعشی در آنجا هستند، آنها احتمالا به کشورشان بازخواهند گشت.

 

وی که پس از اقدام تلافی‌جویانه آمریکا علیه روسیه به اتهام دخالت در انتخابات این کشور سخن گفته است، همچنین افزود: گروه‌های تروریستی، دستگاه‌های اطلاعات روسی و هکرها و عاملان حملات سایبری یک کارزار مشترک برای استخدام 'خائنان ' در بخش‌های دولتی ؛ نظامی و اقتصادی انگلیس به راه انداخته‌اند.

 

وی افزود: یکی از تهدیدات جدی علیه انگلیس 'حملات سایبری ' است که هم ‌اینک دشمنان این کشور به شکل 'کاملا نفس‌گیر' به راه انداخته‌اند و متاسفانه شرکت‌های تجاری و بانک‌های انگلیسی هنوز به‌اندازه کافی این تهدید را جدی نگرفته‌اند.

 

این مقام امنیتی همچنین گفت القاعده تجدید حیات یافته، بار دیگر به‌عنوان یک تهدید که دستگاه‌های اطلاعاتی آن را بسیار جدی شمرده‌اند، درآمده است.

 

سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیده است که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به‌شدت محتمل است.

 

'اندرو پارکر' رییس دستگاه جاسوسی داخلی انگلیس ( ام ای 5) اخیرا اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی این کشور از ژوئن سال 2013 میلادی تاکنون، 12 توطئه تروریستی از سوی گروه‌های افراطی را خنثی کرده‌اند .

 

به گفته وی، انگلیس در حال حاضر با تهدیدات آشکار و جدی از سوی تروریسم و خصوصاً گروه داعش مواجه است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------