دمکرات های آمریکا مصمم به مقابله با دست کم 8 گزینه دولت ترامپ هستند



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, دمکرات های آمریکا

شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد: سناتورهای دمکرات آمریکا مصمم هستند روند رأی صلاحیت به هشت نفر از گزینه های دولت ترامپ را دست کم تازمانی که آنها اسناد مالیاتی خود را منتشر نکرده اند، تا آنجا که می توانند به تعویق بیندازند.

 به گزارش ایرنا، در حالی که هنوز سرنوشت چهار سمت از مجموع 21 سمت در کابینه ترامپ روشن نشده، به نوشته فاکس نیوز سناتورهای دمکرات آمریکا مصمم هستند تا روند تأیید صلاحیت دست کم هشت نفر از این افراد را تا هفته ها و ماه ها به تعویق بیندازند.

 

بر همین اساس «رکس تیلرسون» گزینه وزارت خارجه، سناتور «جف سشنز» گزینه وزارت دادگستری، «میک مالوینی» برای دفتر مدیریت و بودجه، «بتسی دی واس» گزینه وزارت آموزش وپرورش و «استیو منوچین» نامزد وزارت اقتصاد او هدف های اولیه حملات دمکرات ها خواهند بود.

 

شبکه مذکور به نقل از واشنگتن پست نوشته است که این سناتور ها در صددند تا زمانی که بویژه اشخاص فوق اسناد مالیاتی خود را منتشر نکرده اند، دادن رأی صلاحیت به آن ها را به تعویق بیندازند.

 

«چاک شومر» سناتور ایالت نیویورک و رهبر اقلیت سنای آمریکا روز یکشنبه بصراحت گفت که ترامپ میلیاردهایی را مسؤول سرپرستی و نظارت بر وزارتخانه ها و نهادهای کشور کرده که تاکنون میلیاردها دلار از قِبَل همین نهادها به جیب زده اند.

 

وی افزود: اگر جمهویخواهان تصور می کنند که می توانند گروه عظیمی از این نامزدها را بدون یک نشست شنود از این مرحله عبور دهند، اشتباه فاحشی می کنند.

 

فاکس نیوز به این نکته نیز اشاره کرده که گرچه دمکرات ها قادر خواهند بود نشست های شنود برای تأیید صلاحیت این نامزد ها را تا مدت ها ادامه بدهند اما از آنجا که حد نصاب رأی لازم برای توسل به تاکتیک های تأخیری در جلوگیری از تأیید این گزینه ها از 60 رأی به 51 رأی کاهش پیدا کرده، در نهایت قادر نخواهند بود جلوی تأیید صلاحیت این نامزد ها را بگیرند.

 

دلیل این موضوع این است که جمهوریخواهان آمریکا در زمان حاضر در مقابل 48 صندلی اشغال شده توسط دمکراتها، 52 صندلی سنای این کشور را در اختیار دارند.

 

با این همه، تعویق رأی صلاحیت به هریک از این گزینه ها می تواند در آغاز بکار این افراد و برنامه ها و پروژه هایی که از پیش برای به اجرا در آوردن آماده کرده اند، اختلال ایجاد کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------