شایعه در دربار ملکه



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل ,ملکه انگلستان

 نزدیک به دو هفته است که ملکه انگلستان در انظار عمومی ظاهر نشده است. خبرها حکایت از سرماخوردگی شدید وی دارد. وی در سال نوی میلادی برای بار دوم فرصت حضور در کلیسا را از دست داد تا این شائبه ایجاد شود که حال جسمانی ملکه انگلستان وخیم‌تر از آن چیزی است که گفته می‌شود.

  به گزارش  دنیای اقتصاد ؛ در این زمینه حتی مجلاتی مانند نشنال‌انکوایرر مدعی شده‌اند که اوضاع ملکه انگلستان به قدری وخیم است که حتی شاهزاده چارلز به‌عنوان شاه انگلستان انتخاب شده است. این مجله مدعی است که خبرهای موثقی از ملکه انگلستان به‌دست آورده است و او دو ماه دیگر بیشتر زنده نیست.

 

گواه ادعای این مجله نیز عدم حضور ملکه در کلیسا پیش از آغاز سال نوی میلادی است. مجله نشنال انکوایرر می‌نویسد: ملکه انگلستان تنها دو ماه دیگر زنده خواهد بود. وی به ذات‌الریه مبتلا شده و با توجه به کهولت سن ممکن است تنها 2 ماه زنده بماند. این نشریه همچنین مدعی شده است که چارلز خود را برای سلطنت آماده می‌کند. شاهزاده چارلز فرزند ملکه الیزابت 68 ساله است، اما شهرت خوبی ندارد. وی بارها متهم به ایجاد رابطه جنسی خارج از عرف شده است.

 

با این حال شک و تردیدها در مورد سلامت ملکه انگلستان زمانی قوت می‌گیرد که وی برای بار دوم نیز از حضور در مراسم عمومی محروم می‌شود. رویترز به نقل از سخنگوی کاخ باکینگهام گزارش داد که ملکه انگلستان برای بار دوم، حضور در کلیسا را به دلیل سرماخوردگی شدید از دست داده است. رویترز می‌گوید این برای نخستین‌بار است که ملکه انگلستان طی دهه‌های اخیر نتوانسته در مراسم سال نو در کلیسا حضور پیدا کند. مجله آمریکایی نشنال انکوایرر هم می‌گوید که بیماری ذات‌الریه ملکه 90 ساله انگلستان موجب شده به سختی نفس بکشد و به همین دلیل زمین‌گیر شده است.

 

صاحب طولانی‌ترین تاج و تخت در دنیا هم‌اینک به دلیل مریضی شدیدی که دارد مجبور به گذران زندگی پشت درهای بسته است. برای همین وی در روز اول سال نوی میلادی مجبور به ماندن در پشت درهای بسته شد، اما سایر اعضای خانواده سلطنتی انگلستان در مراسم حضور پیدا کردند. کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ملکه آماده حضور در کلیسا نبود و هنوز از بیماری سرماخوردگی رنج می‌برد.»

 

الیزابت و شاهزاده فیلیپ، همسر 95 ساله وی هر دو از بیماری سرماخوردگی رنج می‌برند. با این حال به‌رغم اینکه ملکه انگلستان نتوانست خود را به مراسم برساند اما همسر 95 ساله وی توانست در مراسم حضور پیدا کند. ملکه انگلستان اما با تاخیر یک روزه با هلی‌کوپتر خود را به سندرینگهام رسانده‌ است. بیانیه کاخ باکینگهام تصریح می‌کند که در حال حاضر هر دو در این منطقه مشغول مداوای خود هستند. در روزی که قرار بود ملکه انگلستان خود را به مراسم کلیسا برساند، اما به دلیل سرماخوردگی برنامه خود را لغو کرد، شمار زیادی از عکاسان با توجه به شایعات موجود خود را به کلیسا رسانده بودند تا بتوانند از ورود ملکه عکس بگیرند. اما در نهایت تنها خانواده وی خود را به این مراسم رساندند.

 

از سال 1988، ملکه انگلستان در سال نوی میلادی در کلیسای سندرینگهام حضور پیدا کرده است اما این برای نخستین‌بار از آن سال است که وی نتوانسته خود را به آن مراسم برساند، بیانیه کاخ باکینگهام حکایت از این دارد که ملکه انگلستان به دلیل وخامت جسمانی نتوانسته خود را به چندین برنامه خیریه برساند اما این بیانیه تاکید دارد که وی پشت درهای بسته به امور روزانه کشورداری مشغول است. این در شرایطی است که سی‌ان‌ان گزارش می‌دهد که ملکه انگلستان در چند ماه اخیر از برخی وظایف خود کاسته و کمتر به امور کاری‌اش می‌پردازد.

 

ملکه انگلستان بیش از 600 سازمان را زیرنظر خود دارد اما در حال حاضر به دلیل کهولت سن نمی‌تواند به همه امور رسیدگی کند.

 

پدر ملکه الیزابت، کینگ جورج ششم در 56سالگی فوت کرد، اما مادر وی تا 101 سالگی زنده ماند. ملکه انگلستان از سال 1952 صاحب تاج و تخت شده و در سال 2015 نیز رکورد طولانی‌ترین سلطنت را شکست. در عصر موسوم به ویکتوریا، ملکه ویکتوریا از سال 1837 تا 1901 صاحب تاج و تخت انگلستان بوده است. سلطنت ملکه ویکتوریا 64 سال به طول انجامید، اما ملکه الیزابت توانسته است با فرا رسیدن سال جدید میلادی از 65 سال سلطنت هم عبور کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------