آمریکا، روسیه را تهدید کرد



اخبار,اخبار بین الملل,تحریم‌های علیه مسکو

 

 اخبار بین الملل - آمریکا، روسیه را تهدید کرد

دولت آمریکا اعلام کرد که اگر روسیه گامی در جهت اجرای توافق ژنو برای کاهش تنش‌ها در اوکراین برندارد، در روزهای آینده در خصوص اعمال تحریم‌های بیشتر علیه مسکو تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته "جن‌ ساکی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این گام، درخواست عمومی از جدایی طلبان حامی روسیه برای تخلیه ساختمان‌ها و ایست‌های بازرسی در شرق اوکراین و همچنین قبول عفو ارائه شده توسط کی‌یف و پیگیری خواسته‌هایشان از طریق سیاسی را شامل می‌شود.

برخی از قانونگذاران آمریکایی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا را به اعمال تحریم‌های سنگین علیه صنعت انرژی روسیه و بانک‌های عمده این کشور ترغیب می‌کنند تا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را به عقب‌نشینی از اوکراین وادار کند.

سناتور "کریس مورفی" در این خصوص گفت: هر چند از زمان دادن به مسکو برای برای اجرای توافق ژنو حمایت می‌کنم اما به نظر من اکنون زمان اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها فرا رسیده است.

این در حالی است که برخی از اعضای کنگره معتقدند تحریم مقامات روس که توسط دولت اوباما اعمال شد، نمی‌تواند مسکو را محدود کند.

ساکی در این خصوص ادامه داد: اگر پیشرفتی در این زمینه حاصل نشود، ما و شرکای مان در گروه 7 آماده‌ایم در روزهای آتی تحریم‌های جدیدی اعمال کنیم.

همچنین "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی روز گذشته با جان کری همتای آمریکایی‌اش از او خواست تا کی‌یف را به عدم اجازه به تبهکارها برای به راه انداختن درگیری ترغیب کرده و تعهدات خود را اجرا کند.

کری در پاسخ به لاورف ضمن بیان اینکه کی‌یف تاکنون تعهد کافی از خود نشان داده، عنوان کرد که روسیه نیز باید چه در سخن و چه عمل به همین میزان از خود تعهد نشان دهد.

اخبار بین الملل - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------