آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

دسته گلی که شاهزاده عربستانی در پاکستان به آب داد



اخبار,اخبار بین الملل ,پرندگان کمیاب

 اخبار بین الملل - دسته گلی که شاهزاده عربستانی در پاکستان به آب داد

مسئولان محلی در کویته پاکستان امروز (پنجشنبه)اعلام کردند یک شاهزاده سعودی عاشق شکار با شاهین، دوهزار پرنده در معرض انقراض را تنها در یک شکار در پاکستان کشت.

به گفته مقامات استان بی‌ثبات بلوچستان پاکستان،شاهزاده سعدی فهد بن سلطان و اطرافیان وی ژانویه گذشته طی سه هفته شکار از شاهین‌های تعلیم دیده برای شکار پرندگان کوچک هوبره استفاه کردند.


پرندگان کوچک هوبره در معرض خطر انقراض هستند و به همین علت شکار آنها ممنوع است اما مقامات پاکستانی به این ثروتمندان سعودی اجازه ویژه داده‌اند طی ده روز یکصد قطعه از این پرندگان را بگیرند.


اما یکی از مسئولان وزارت جنگل داری پاکستان که نامش فاش نشده است اعلام کرد این شاهزاده سعودی به تنهایی یک هزار و 977 قطعه و اطرافیان وی 123 قطعه از این پرندگان را کشتند.


وی افزود ما از روسای مافوق خود خواسته‌ایم به این کار پایان دهند زیرا این پرندگان در معرض خطر انقراض هستند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از کویته، جعفر بلوچ رئیس اداره حیات وحش ناحیه ای که این شکار در آن صورت گرفته است اعلام کرد از مقامات خواسته است در این مورد کاری کنند . این ماجرا از دیپلماتیک حساس است زیرا کشورهای پادشاهی حاشیه خلیج فارس مهمترین کمک کنندگان پاکستان و اقتصاد متزلزل این کشور هستند.


هوبره دربیابان‌ها و دشت‌های نیمه بیابانی خشک زندگی می‌کند. وخیم شدن شرایط محیط زیست و شاهین‌های عرب مهمترین خطرهایی هستند که این گونه جانوری را تهدید می‌کنند.
اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------