رویترز:ترامپ ازدریافت نکردن اطلاعات درباره حمله سایبری روس ها ابراز شگفتی کرد



خبرگزاری رویترز گزارش داد: دونالد ترامپ از به تاخیرافتادن ارائه گزارش از سوی مقامات اطلاعاتی آمریکا درخصوص دست داشتن روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در توییتی ابراز شگفتی کرد.

 به  گزارش ایرنا؛ رویترز روزچهارشنبه گزارش داد: ترامپ با توییت خود بر بدگمانی خود نسبت به اتهام دست داشتن روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به پیروزی وی منجر شد ، تاکید بیشتری ورزید.

 

  اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل  ,دونالد ترامپ

دونالد ترامپ درتازه ترین توییت خود که ساعاتی پیش آن را منتشر ساخت، نوشت: ارائه اطلاعات به آنچه آنرا هک روس ها نامیده اند، از سوی مقامات امنیتی (آمریکا) تا روز جمعه به تاخیر افتاد؛ شاید نیاز به وقت پیشتری برای پرونده سازی دارند، چیز غریبی است.

 

رویترز درادامه گزارش داد: درحالیکه زمان دقیقی برای ارائه این اطلاعات تعیین نشده است، با این وجود مقامات کاخ سفید دراین زمینه پاسخی به رویترز ندادند.

 

رویترز نوشت: ترامپ که نسبت به نتیجه گیری آژانس های اطلاعاتی آمریکا درخصوص حملات سایبری روسیه به رایانه های حزب دمکرات، تردید دارد؛ پیشتر گفته بود روز سه شنبه(روز گذشته) ویا چهارشنبه (امروز) دراین باره بحث خواهد کرد.

 

بنابراین گزارش، ترامپ و دیگر مشاوران ارشد وی بر این باورند که دمکرات ها تلاش دارند با این اتهام که مقامات روسیه به وی کمک کرده اند، مشروعیت پیروزی هشتم ماه نوامبر گذشته وی را زیر سوال برند.

 

خبرگزاری رویترز افزود: ترامپ با این توییت بر این موضوع تاکید ورزید تا زمانی که از سوی مقامات اطلاعاتی آمریکا توجیه نشود، این قضیه را مد نظر قرار نخواهد داد.

 

بنابراین گزارش مقامات اطلاعاتی آمریکا گفته اند که اطمینان دارند که روسیه برای یاری رساندن به ترامپ برای پیروزی درانتخابات ریاست جمهوری در پس حملات سایبری به رایانه دیپلمات های آمریکای و حزب دمکرات قرار داشته اند.

 

رویترز درادامه نوشت: درهمین راستا باراک اوباما هفته گذشته در واکنش به این موضوع، 35 دیپلمات روس را که مقامات اطلاعاتی روسیه نامیده شدندا از آمریکا اخراج و دو مجموعه ساختمان متعلق به روسیه در خاک آمریکا(مریلند و نیویورک) را بستند.

 

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه جمعه گذشته برابر با دهم دی ماه و یک روز پس از دستور باراک اوباما برای اخراج 35 دیپلمات روسی، گفته بود: متاسفم که دولت کنونی آمریکا این گونه به کار خود پایان می دهد.

 

پوتین همچنین در حالیکه انتظار می رفت اقدام اوباما را با اخراج دیپلمات های آمریکا از روسیه تلافی کند، افزود: مسکو دیپلمات های آمریکایی را اخراج نمی کند و دیپلماسی خود را تا سطح آشپزخانه ای پائین نمی آورد.

 

رئیس جمهوری روسیه گفت:مسکو دیپلمات های آمریکایی را در پاسخ به اقدام های ضدروسی آمریکا اخراج نمی کند، اما با توجه به معیارهای بین المللی حق پاسخ دادن مناسب را دارد.

 

ترامپ در توییتی از اقدام رئیس جمهوری روسیه تشکر کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------