کاخ سفید: ما نسبت به آینده آمریکا در دوران جمهوریخواهان نگران هستیم



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, اوباما

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید با اشاره به تلاش جدی جمهوریخواهان برای حذف سیاست های دوران هشت ساله ریاست جمهوری باراک اوباما، خاطرنشان کرد، وی نسبت به تاثیرات احتمالی این اقدامات بر آینده آمریکا به خصوص لغو «قانون بیمه درمان اوباما» نگران است.

 به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای رسمی کاخ سفید، ارنست در نشست خبری دیروز چهارشنبه 15 دی ماه (4 ژانویه) کاخ سفید با اشاره به تلاش های جدی جمهوریخواهان کنگره آمریکا علیه سیاست های دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، گفت: «من فکر می کنم اوباما درباره تاثیر ناشی از موفقیت جمهوریخواهان در تحقق وعده های خود برای حذف و از بین بردن تمامی دستاوردهای ما طی هشت سال اخیر، بر آینده کشور نگران است.

 

وی ادامه داد :ما از این اقدامات جمهوریخواهان به خصوص درباره بیمه همگانی درمان که اکنون بیش از 20 میلیون نفر را تحت پوشش دارد، به شدت نگرانیم.»

 

کنگره آمریکا که اعضای آن سه شنبه 14 دی ماه (3 ژانویه) سوگند یاد کردند، قصد دارند با جدیت برای از میان برداشتن سیاست های هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما، تلاش کنند و اعلام کرده اند که نخستین اقدام سنا در سال 2017 پرداختن به قطعنامه ای برای لغو «قانون بیمه درمانی اوباما» بود.

 

به نظر می رسد اوباما نیز که آخرین روزهای خود را در کاخ سفید سپری می کند، تصمیم دارد از میراث حزب خود دفاع کند و در همین راستا، برای حمایت از لوایح و قوانینی که به امضا وی رسیده و جلوگیری از ملغی شدن قانون بیمه درمانی، دیروز چهارشنبه راهی کنگره شد.

 

اوباما با نمایندگان دمکرات در هردو مجلس نمایندگان و سنا درخصوص این که چگونه با تلاش جمهوریخواهان برای ملغی کردن قانون بیمه درمانی مقابله کنند، دیدار می کند.

 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز 20 ژانویه رسما سوگند ریاست جمهوری را ادا خواهد کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------