آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس اقدامی غیر سازنده است



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل,جان کربی

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اقدام اخیر جمهوریخواهان کنگره را برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا در اراضی اشغالی به این شهر را «غیرسازنده دانست» و تاکید کرد این کار فقط با افزایش تنش ها جان آمریکایی ها را تهدید می کند.

 به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای رسمی وزارت خارجه آمریکا، کربی در نشست خبری روز چهارشنبه (15 دی ماه- 4 ژانویه) در این باره گفت:

 

«ما همچنان اعتقاد داریم- سیاست ما این بوده مانند سیاست دولت های گذشته- که انتقال سفارت به بیت المقدس فکر خوبی نیست و اقدام سازنده ای در جهت پیشبرد مذاکرات صلح خاورمیانه محسوب نمی شود. این کار فقط باعث می شود تعدادی از شهروندان ما، سربازان ما و کارکنان سفارت بیهوده در معرض خطر قرار گیرند و تنش ها افزایش پیدا کند.»

 

وی با این استدلال افزود: «بنابراین ما از این اقدام حمایت نمی کنیم و به سیاستی که تا به حال از آن حمایت کرده ایم، ادامه خواهیم داد. باراک اوباما هنوز رئیس جمهوری ایالات متحده است و تا زمانی که ما در وزارت خارجه هستیم، از این اقدام حمایت نمی کنیم.»

 

به گزارش ایرنا، روز گذشته سه سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا در بیانیه ای خبری اعلام کردند بار دیگر قانون قدیمی «قانون سفارت در بیت المقدس و به رسمیت شناخته شدن» (Jerusalem Embassy and Recognition Act) را که در سال 1995 تدوین شده به جریان خواهند انداخت تا بیت المقدس به عنوان پایتخت به رسمیت شناخته شده رژیم صهیونیستی و سفارت آمریکا نیز از «تل آویو» به این شهر منتقل شود.

 

بر اساس قانون مذکور، رئیس جمهوری آمریکا می تواند با توجه به ملاحظات امنیت ملی، انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را به مدت 6 ماه به تاخیر بیندازد. رئیسان جمهوری پیشین آمریکا وعده داده بودند که این کار را انجام دهند اما تاکنون برای خودداری از جانبداری از طرف عرب یا اسرائیلی ها در مناقشه طولانی «صلح خاورمیانه» انتقال سفارت را هر شش ماه یک بار به تاخیر انداخته اند.

 

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری منتخب آمریکا طی مبارزات انتخاباتی، با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نیویورک دیدار کرد. در پی این ملاقات، ستاد انتخابات ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد: «ترامپ تأکید کرده است که بیت‌المقدس از بیش از 3 هزار سال پیش، پایتخت قوم یهود بوده است و آمریکا تحت اداره ترامپ در نهایت حکم دیرینه کنگره را درباره به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت خواهد پذیرفت.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------