آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

ورود تعدادی از همپیمان های داعش به پایتخت فیلیپین برای عملیات تروریستی



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, داعش

یک ضد مقام ارشد ضد تروریسم فیلیپین از حضور تعدادی از اعضای گروهی تروریستی که از داعش الهام گرفته اند برای بمب گذاری و عملیات تروریستی در آیین جشن مذهبی 'ناصری سیاه' کاتولیک ها در مانیل پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا خبر داد.

 به گزارش ایرنا، این مقام ارشد ضد تروریسم فیلیپین که نامش ذکر نشده است روز شنبه گفت که عناصر گروه 'مائوته' که از داعش الهام گرفته اند برای عملیات تروریستی وارد مانیل شده اند و از عموم مردم خواست با پلیس همکاری کنند، چون عوامل اطلاعاتی دولت از نزدیک بر فعالیت های گروه مائوته نظارت دارند.

 

وی گفت گزارش های دریافت شده حکایت از آن دارد که گروه مائوته و مبارزان بانگسامورو برای بمب گذاری در مانیل و در صفوف مردم در برنامه سنتی ناصری سیاه برنامه ریزی کرده اند.

 

مردم فیلیپین از روز یکشنبه وارد جشن چند روزه مذهبی شده و صدها هزار کاتولیک در مراسمی سالانه در مانیل، پایتخت، دور مجسمه 'بلک نزارین' یا 'عیسی ناصری سیاه' گردیده تا بلکه بتوانند آن را لمس کنند. روز دوشنبه به این مناسبت مانیل تعطیل است.

 

به نوشته تارنمای 'فیل استار'، 'رونالد دلا روزا' مدیر کل پلیس ضد تروریسم فیلیپین نیز اعلام کرد نیروهای امنیتی در محل مراسم حضور یافته و تدابیر امنیتی لازم را برای اطمینان از خنثی کردن تهدیدات افزایش می دهند.

 

دولت فیلیپین از روز یکشنبه برنامه ممنوعیت حمل اسلحه در مانیل را اجرا کرده و تا روز بعد از مراسم ادامه دارد. این برنامه چند ماه پیش نیز در زمان برگزاری انتخابات اجرا شد.

 

دولت فیلیپین تمام مجوزهای حمل سلاح گرم در خارج از محل کار را از فردا تا پایان روز سه شنبه تعلیق کرده است.

 

دولت این کشور با توجه به هلاکت رهبر گروه تروریستی انصارالخلیفه همپیمان داعش در هفته گذشته احتمال می دهد حملات تروریستی به تلافی کشته شدن 'محمد جعفر ماگوئید' در این مراسم مذهبی انجام شود و نیروهای پلیس به حالت آماده باش درآمده اند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------