رسوایی سفارت اسرائیل در لندن/ دسیسه تل‌آویو برای برکناری مسئولان "غیر همسو" در انگلیس



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, سفارت اسرائیل

شبکه الجزیره فایل‌های ویدئویی در اختیار دارد که نشان می‌دهد دیپلمات‌های سفارت اسرائیل در لندن تلاش‌ می‌کنند سیاست مداران انگلیسی که آنها را غیر همسو با تل‌آویو می‌دانند، برکنار کنند. الجزیره در این رابطه به مدت شش ماه از یک دیپلمات سفارت اسرائیل فایل‌های تصویری جمع‌آوری کرده است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، فایل‌های تصویری که به دست آمده‌اند، نشان می‌دهد که این دیپلمات اسرائیلی به کمک رابرت هالفون، معاون آموزشی وزیر کشور انگلیسی در تلاش است تا آلن دانکن، از اعضای دیگر حزب محافظه کار و وزیر مشاور در امور خارجه برکنار کند. آلن دانکن به انتقاد از ساخت شهرک‌های یهودی نشین اسرائیل در کرانه باختری معروف است.

 

الجزیره می‌گوید هفته آتی فیلم مستندی چهار بخشی را پیرامون این افشاگری منتشر می‌کند. روزنامه‌های "میل آن ساندی" و گاردین و پایگاه "میدل ایست آی" بخشی از این فایل‌های ضبط شده را از شبکه الجزیره به دست آورده‌اند و امروز (یک شنبه) گزارش‌های ویژه‌ای در خصوص این مساله منتشر کردند.

 

در همین حال، سفارت اسرائیل به دلیل این ویدئو عذرخواهی کرده است.

 

سردبیر میدل ایست آی در خصوص این مساله نوشته است: افشا شدن فایل‌های محرمانه نفوذ اسرائیل در داخل حزب محافظه کار حاکم در انگلیس را برملا می‌کند. جاسوسان سفارت اسرائیل برکناری وزیر مشاور در امور خارجه را مورد بررسی قرار می‌دهند و به واداشتن نمایندگان جهت مطرح کردن سوالاتی از نخست وزیر افتخار می‌کنند.

 

روزنامه میل آن ساندی نیز مقاله‌ مهمی را از یک وزیر سابق در راستای رسوایی لابی صهیونیستی منتشر و اعلام کرد: زمان آن فرارسیده است که این مشکل که اسرائیل سیاستمداران انگلیس را خریده، پایان یابد.

 

این وزیر سابق که نخواست نامش فاش شود، گفت: آشکار شده است که برخی از افراد در حزب محافظه کار و در حزب کارگر با سفارت اسرائیل همکاری می‌کنند و سفارت اسرائیل برای بد جلوه دادن و تخریب اعضای در پارلمان که از اسرائیل انتقاد می‌کنند، تلاش می‌کند. ارتشی از افراد بی خرد در پارلمان هستند که به اسرائیل خدمت می‌کند.

 

ترزا می، نخست وزیر انگلیس ماه میلادی گذشته همانند کاری که دیوید کامرون هرساله می‌کرد، سخنرانی را در مراسم ناهار سالانه "جمعیت دوستان اسرائیل" در حزب محافظه کار ایراد کرد. وی اسرائیل را به عنوان یک "دولت دموکرات" ستود و از تهدید "تروریستی" که اسرائیل همواره با آن مواجه است، صحبت کرد. او به هیچ وجه به سیاست دولتش اشاره نکرد که شهرک‌سازی‌های اسرائیل را غیرقانونی به شمار می‌آورد.

 

علت این امر نیز مشخص است؛ حزب محافظه کار می‌خواهد حمایت حامیان مالی برای اسرائیل را کسب کند.

 

وزیر سابق دولت انگلیس گفت: در طول سال‌ها، نه تنها دوستان اسرائیل در حزب محافظه‌کار و دوستانش در حزب کارگر از فعالیت با دولت اسرائیل و سفارت آن در لندن دست برنداشته‌اند بلکه با آن در راستای ترویج سیاست‌های اسرائیل و مانع تراشی در مسیر سیاست دولت انگلیس و از مقابله با اقدامات وزیرانی که برای دفاع از حقوق فلسطینی‌ها تلاش می‌کنند، همکاری نیز کرده‌اند.

 

او ادامه داد: جمعیت دوستان اسرائیل در حزب محافظه‌کار به این حزب منتسب نیست بلکه به روشی تاسیس شده است که مانع از این می‌شود که شفاف باشد. با این وجود این جمعیت برای حمایت از اعضای پارلمان دست به اقداماتی می‌زند و از سفرهای دوره‌ای به اراضی اشغالی حمایت مالی می‌کند که تلاشی جهت تحریف واقعیت‌ محسوب می‌شود.

 

این دیپلمات انگلیسی گفت: کامرون از رفتارهای شرم بار اسرائیل چشم پوشید چراکه وی معتقد بود که هرگونه انتقادی از اسرائیل به کاهش کمک‌ها به حزب می‌شود. در حال حاضر آشکار شده است که برخی از افراد در حزب محافظه کار و در حزب کارگر با سفارت اسرائیل همکاری می‌کنند. این یک رفتار سیاسی فاسد است. باید رفتارهای برخی از اعضای پارلمان را ابزاری برای نفوذ سمی به نظام سیاسی انگلیس شده‌اند، رسوا کرد.

 

او افزود: ما نیازمند انجام تحقیقاتی فراگیر در خصوص رفتارهای سفارت اسرائیل و ارتباطاتش و حمایت مالی دوستان اسرائیل در حزب محافظه کار و دوستان اسرائیل در حزب کارگر هستیم. این حمایت مالی غیرشفاف یک ننگ و خواری ملی است و باید ریشه کن شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------