نامزد ریاست جمهوری فرانسه سیلی خورد



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل , نامزد ریاست جمهوری فرانسه

سیلی خوردن نامزد ریاست جمهوری در شمال فرانسهخبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «مانوئل والس» نخست وزیر سابق و نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه در جریان سفرش به منطقه «لانبال» (Lamballe) در شمال غربی این کشور، مورد حمله یک مرد جوان قرار گرفت و سیلی خورد.

 به گزارش ایرنا، این خبرگزاری امروز (چهارشنبه) افزود: یک مرد جوان در حالی که والس دیروز قصد خروج از شهر و دست دادن با مردم را داشت، دستش را دراز کرد اما ناگهان در حالی که فریاد می زد «اینجا انگلیس است»، به وی سیلی زده است.

 

یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه می گوید، نخست وزیر سابق فرانسه بسرعت به این عمل واکنش نشان داد و در نتیجه ضربه وارده شدید نبود.

 

در این هنگام یکی از ماموران امنیتی فرد مهاجم را به روی زمین دراز کرده و دستگیر می کند.

 

والس مدت کوتاهی پس از این ماجرا، در یک نشست مطبوعاتی با خونسردی به این حمله واکنش نشان داده گفت: من نیامده ام که از خودم سخن بگویم. همواره کسانی بوده اند که می خواهند مانع از بیان دموکراسی شوند.

 

این نامزد سوسیالیست انتخابات 2017 ریاست جمهوری فرانسه در قطار بازگشت به پاریس نیز گفت حرکت امروز خشونت فیزیکی است و از مهاجم شکایت می کند.

 

به گزارش ایرنا، مانوئل والس 22 دسامبر 2016 (2 دی 95) نیز در جریان دیداری از «استراسبورگ» توسط یک مرد جوان با آرد مورد حمله قرار گرفت تا داستان پاشیدن آرد به سمت نامزدهای ریاست جمهوری این کشور پس از حدود پنج سال بار دیگر تکرار شود.

 

حمله پیشین به مانوئل والس که فقط به آردی شدن وی منجر شد، زمانی روی داد که این نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پس از صرف نهار، به همراه «رولان ریه» (Roland Ries) شهردار «استراسبورگ» در حال قدم زدن بود.

 

مرد جوانی که این حمله را انجام داده بود نیز بسرعت توسط پلیس دستگیر شد و مانوئل والس به حرکت خود ادامه داد.

 

کمی پس از این حادثه، این نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه بصورت طنز در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد: «پیاده روی زیبا در استراسبورگ، چند گرم آرد اما چند کیلو خنده.»

 

وقوع این حادثه سوال در باره ایمنی نخست وزیر سابق فرانسه در سفر به استراسبورگ و ایمنی بازار کریسمس را افزایش داد.

 

«فرانسوا اولاند» نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز در بهمن 90 در یکی از برنامه های عمومی خود با پرتاب کیسه آرد از سوی یک زن، مورد حمله قرار گرفت اما آسیبی به وی وارد نشد.

طبق گزارشی از شبکه تلویزیونی فرانس 24، در گذشته مقامات بلندپایه فرانسوی از جمله «ژاک شیراک» در سال 2002 میلادی هدف چنین حملاتی قرار گرفتند.

 

اولاند یک ماه قبل از تاریخ یاد شده به همراه دو فعال سیاسی دیگر که یکی از آنها «ماری لوپن» بود پیام تهدید به مرگ دریافت کرده بود.

 

پیشتر نیز «نیکلا سارکوزی» رئیس جمهوری سابق فرانسه در یک برنامه عمومی، مورد حمله فردی قرار گرفت، اما توانست با مداخله محافظانش نجات یابد.

 

انتخابات مقدماتی احزاب چپ فرانسه 22 و 29 ژانویه 2017 (سوم و دهم بهمن 95) با حضور هفت نامزد از جمله مانوئل والس برگزار می شود.

 

رئیس جمهوری فرانسه هر پنج سال یک بار و با رای مستقیم مردم انتخاب می شود و بر پایه زمان بندی مشخص شده توسط «برنار کزنوو» وزیر کشور فرانسه، انتخابات ریاست جمهوری این کشور در روزهای 23 آوریل و هفت می 2017 (3 و 17 اردیبهشت 96) برگزار خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------