آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

القاعده مسئولیت حمله مالی را بر عهده گرفت/ افزایش شمار تلفات به 60 تن



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل ,القاعده

گروه تروریستی المرابطون، وابسته به القاعده مسئولیت حمله روز گذشته در مالی را که به کشته شدن بیش از 60 نظامی انجامید بر عهده گرفت.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری استوشیتدپرس،‌ روز چهارشنبه یک عامل انتحاری سوار بر یک خودروی مملو از مواد منفجره وارد یک پادگان ارتش در شمال کشور مالی شد و جان دستکم 60 تن را گرفت و 115 سرباز و شبه نظامی سابق را که تلاش می‌کردند ثبات را به این منطقه باز گرداند زخمی کرد؛ حمله‌ای که ضربه محکمی به تلاش‌های صلح محسوب می‌شود.

 

پس از این حمله گمانه زنی‌ها فورا به طرف گروه‌های افراط گرایی که در این منطقه عملیات انجام می‌دهند و مخالف توافق صلح 2015 هستند، معطوف شد.

 

یکی از خبرگزاری‌های موریتانی اعلام کرد گروه "المرابطون" شاخه القاعده در شمال آفریقا مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

 

این انفجار در پایگاه عملیات مشترک در شهر گائو مالی صورت گرفت که محل استقرار سربازان مالی و صدها شبه نظامی سابق را که در سال 2015 توافق صلحی با دولت امضا کردند، هدف گرفت.

 

به گفته شاهدان هم زمان با اینکه صدها سرباز و شبه نظامی برای نشستی در این کمپ گرد هم آمده بودند این حمله انتحاری صورت گرفت.

 

دفتر ریاست جمهوری مالی اواخر روز چهارشنبه تعداد کشته شدگان را 60 تن و زخمی شدگان را 115 تن اعلام کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------