آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

رییس جمهور "سِمِجی" که کنار نمی رود!



"یحیی جامع " رییس جمهوری گامبیا که قرار بود امروز به طور رسمی قدرت را به رییس جمهور منتخب این کشور بدهد، از منصب ریاست جمهوری کنار نرفته و دیروز در این کشور حالت فوق العاده اعلام کرده است!

 به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها همزمان با پایان ضرب الاجل نیروهای نظامی غرب آفریقا به رییس جمهور شکست خورده گامبیا، یحیی جامع همچنان به کرسی ریاست جمهوری این کشور چسبیده است و احتمال آغاز یک جنگ ویرانگر داخلی در این کشور، گردشگران خارجی را به فرودگاه بین المللی شهر "بانجول" – پایتخت گامبیا – کشانده تا هر چه سریع تر و پیش از آغاز یک جنگ ویرانگر احتمالی ، این کشور را ترک کنند.

 

یحیی جامع در انتخابات ریاست جمهوری دسامبر گذشته - اول آذر 95 -  از رقیب خود " آداما بارو" شکست خورد ؛ او نخست نتیجه انتخابات را پذیرفت اما بعد " دبه " کرده و اعلام کرد در انتخابات مداخلات خارجی گسترده ای به نفع رقیبش روی داده است و او نتیجه انتخابات را نمی پذیرد.

  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,رییس جمهور

 "یحیی جامع" رییس جمهور شکست خورده گامبیا

او دو روز پیش بدون در نظر گرفتن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر کشورش، از رئیس کمیسیون جامعه اقتصادی غرب آفریقای (اکوواس) خواست زمینه را برای ابقای وی برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری توسط دادگاه عالی این نهاد منطقه ای، فراهم کند.

 

کشورهای غرب آفریقا با تشکیل یک ائتلاف نظامی به یحیی جامع هشدار داده اند از قدرت کناره گیری کند. "آداما بارو" رییس جمهور منتخب گامبیا هم اینک در سنگال به سر می برد و منتظر کناره گیری یحیی جامع از قدرت است.

 

او طبق قانون اساسی می بایست روز 19 ژانویه (30 دی) – امروز – قدرت را به رییس جمهور منتخب واگذار کند، اما او یک روز پیش از این موعد، در کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

 

برخی کشورهای آفریقایی با ارسال واحدهایی نظامی به کشور سنگال (همسایه گامبیا ) در این کشور  ائتلافی آماده حمله علیه رییس جمهور "سِمِج" گامبیا تشکیل داده اند و نیمه های دیشب ضرب الاجل آنها برای ترک منصب از سوی یحیی جامع پایان یافته است.

 

یحیی جامع که در جریان کودتایی سفید و بدون خونریزی در سال 1994 قدرت را در این کشور توریست پذیر غرب آفریقا در دست گرفت، در 22 سال گذشته رییس جمهور و قدرت بلامنازع این کشور بوده است.

 

سرسختی و سماجت یحیی جامع ممکن است به قیمت جان هزاران نفر تمام شود و سبب ایجاد یک جنگ داخلی در این کشور آفریقایی شود که درآمد گردشگری از مهم ترین منابع درآمدی آن است.

 

  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,رییس جمهور

"آداما بارو " رییس جمهور منتخب گامبیا

  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,رییس جمهور

 

  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,رییس جمهور

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------