کاخ سفید: شکست داعش و تروریست ها و حمایت از کارگران و تجار آمریکایی، اولویت های سیاست و تجارت خارجی ترامپ



  اخبار بین الملل,خبرهای   بین الملل , کاخ سفید

پایگاه اینترنتی کاخ سفید با تاکید بر اینکه دولت دونالد ترامپ متعهد به سیاست خارجی بر مبنای منافع و امنیت ملی آمریکاست، اعلام کرد: شکست داعش و گروههای تروریستی و نیز حمایت از کارگران و تجار آمریکایی اولویت های سیاست و تجارت خارجی ترامپ هستند.

 به گزارش ایرنا، کاخ سفید در گزارشی به چشم انداز سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ اشاره کرد و نوشت: 'صلح در مسیر قدرت' در کانون سیاست خارجی ترامپ قرار خواهد گرفت. این روند یک دنیای باثبات و صلح آمیزتر را با مناقشات کمتر و اشتراکات نظر بیشتر امکان پذیر می کند.

 

در گزارش کاخ سفید آمده است: ما برای شکست و نابودی این گروههای تروریستی، سیاست تهاجمی و عملیات های نظامی ائتلاف را در صورت نیاز دنبال خواهیم کرد. به علاوه اینکه، دولت ترامپ با شرکای بین المللی اش برای قطع روند بودجه رسانی به گروههای تروریستی، گسترش تبادلات اطلاعاتی و همکاری های سایبری برای ایجاد اختلال و از بین بردن تبلیغات گروههای تروریستی همکاری خواهد کرد.

 

کاخ سفید نوشته است: ما به دنبال بازسازی ارتش آمریکا خواهیم بود. شمار کشتی های نیروی دریایی ما از 500 فروند در سال 1991 به 275 در سال 2016 کاهش یافت. حجم نیروی هوایی ما حدود یک سوم کوچکتر از سال 1991 است. رئیس جمهور متعهد به بازنگری این روند است چون وی می داند برتری و تسلط نظامی ما باید بلامنازع باشد. در نهایت در راستای سیاست خارجی مبتنی بر منافع آمریکا، ما در مسیر دیپلماسی حرکت خواهیم کرد. جامعه جهانی باید بداند که ما برای یافتن دشمن به خارج از آمریکا نمی رویم. جهان با یک آمریکا قوی تر صلح بیشتر خواهد دید و خوشبخت تر خواهد بود.

 

*** حصول توافق نامه های تجاری که به نفع همه آمریکایی ها باشد

کاخ سفید تصریح کرده است: مدتهاست آمریکایی ها مجبور به پذیرش توافقنامه های تجاری که به نفع برخی افراد داخلی و نخبگان بوده، هستند. این در حالی است برخی افراد در آمریکا از طریق سختکوشی مردان و زنان این کشور به سودجویی رسیده اند. در این راستا شاهد بودیم که کارخانه های برخی شهرها تعطیل شده و شغل های پردرآمد به خارج منتقل شدند در حالیکه آمریکایی ها با کاهش تجارت و سطح تولید ویران کننده مواجه بودند.

 

در ادامه گزارش کاخ سفید آمده است: رئیس جمهور ترامپ که از تجربه سالها مذاکره برخوردار بوده، به این موضوع پی برده است که قرار گرفتن کارگران آمریکایی و تجار در اولویت اول بحث تجارت خارجی از چه اهمیت زیادی برخوردار است. با توافقنامه های محکم و منصفانه، تجارت بین الملل می تواند به رشد اقتصاد ما کمک کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------