آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

'ترزا می' در حال بستن چمدان‌هایش برای سفر به آمریکا و دیدار با 'ترامپ '



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل ,ترزا می

'داونینگ استریت' روز شنبه تایید کرد که 'ترزا می ' نخست‌وزیر انگلیس طی چند روز آینده برای دیدار با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، راهی واشنگتن خواهد شد.

 به گزارش ایرنا، داونینگ استریت(نخست‌وزیری انگلیس) تایید کرده است که احتمالا سفر 'ترزا می ' به واشنگتن روز پنجشنبه آینده صورت می‌گیرد، هر چند این تاریخ هنوز قطعی نیست.

 

در صورت انجام این دیدار، این اولین دیدار ترامپ با یک رهبر اروپایی از زمان برگزاری مراسم تحلیفش در روز جمعه گذشته، بشمار می‌آید.

 

به گزارش روزنامه تایمز در روز شنبه، اگرچه یک سخنگوی داونینگ استریت گفته که هنوز تاریخ این سفر قطعی نشده اما به‌هرحال این مساله نشانگر قطعی بودن این سفر به دنبال مراسم تحلیف ترامپ است .

 

این روزنامه افزود: 'ترزا می' در حالی یک هفته پس از مراسم تحلیف ترامپ به دیدارش می‌رود که مارگارت تاچر نخست وزیر پیشین انگلیس، تقریبا یک سال بعد از مراسم تحلیف جورج دبلیو بوش در نوامبر سال 1989 ، برای دیدار با او به آمریکا رفت.

 

'ترزا می ' در حالی راهی واشنگتن خواهد شد که پیش ‌ازاین بوریس جانسون وزیر خارجه و برخی از مقامات نخست‌وزیری انگلیس ازجمله 'نیک تیموتی' و 'فیونا هیل' برای ایجاد ارتباط با تیم دونالد ترامپ و هماهنگی این سفر راهی آمریکا شده بودند.

 

براساس گزارش رسانه‌های انگلیسی پس از اعلام پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ماه نوامبر، نخست‌وزیر انگلیس شخصاً و در یک مکالمه تلفنی به وی تبریک گفت و در جریان این گفت‌وگو، ترامپ از 'ترزا می' برای سفر به آمریکا دعوت به عمل‌آورده بود.

 

ترامپ نیز اخیرا در یادداشتی در صفحه توییترش نوشته بود: « من بی‌صبرانه منتظر دیدار با ترزا می نخست‌وزیر انگلیس در واشنگتن هستم. انگلیس، متحد دیرینه آمریکا، کشوری بسیار خاص است».

 

در همین حال روزنامه فایننشال تایمز نیز در گزارشی در این خصوص نوشت: 'ترزا می ' قرار است در جریان دیدارش با ترامپ، اهمیت ناتو و اتحادیه اروپا را به رییس جمهوری جدید آمریکا گوشزد کند.

 

هرچند که بحث تقویت همکاری های اقتصادی، سیاسی و دفاعی لندن و واشنگتن و به ویژه امضای یک توافق تجارت آزاد میان دو طرف پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از جمله محورهای گفت وگوهای 'ترزا می ' با 'دونالد ترامپ ' خواهد بود.

 

رییس جمهوری آمریکا پیشتر در گفت‌وگو با روزنامه تایمز، تصریح کرده بود که از 'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس برای دیدار با او در کاخ سفید، دعوت به عمل‌آورده و خواهان انجام یک توافق سریع تجاری میان دو کشور است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------