انتقاد شدید اولاند از ترامپ



  اخباربین المل,خبرهای  بین الملل, اولاند

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه با انتقاد شدید از سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا گفت: بستن مرزها و وضع مالیات برای ورود برخی کالاها به آمریکا، اشتغال را به خطر می اندازد.

به  گزارش ایرنا  به   نقل از  خبرگزاری فرانسه نوشت: اولاند روز گذشته در بازدید از کارخانه نساجی واقع در «ژراردمر Gérardme» بدون نام بردن از ترامپ از سیاست های اقتصادی «کسی که در واشنگتن آماده سوگند خوردن است» انتقاد کرد.

 

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد: مذاکرات در مورد معاهده تجارت آزاد بین آمریکا و اتحادیه اروپا به حالت تعلیق درآمد و در نهایت به تعویق افتاده است. برای فرانسه امکان مبادلات تجاری بدون به رسمیت شناختن مبدا کالاهای کشاورزی، صنعتی و فرهنگی وجود ندارد. ما در اقتصاد جهانی باز قرار داریم و در این اقتصاد، منزوی شدن امکان ندارد و مطلوب نیست.

 

وی با اشاره به سیاست های حزب افراطی جبهه ملی فرانسه تاکید کرد: ما نباید فرانسه را کشوری بسته در برابر بقیه جهان تصور کنیم. این امر می تواند موجب از دست دادن مشاغل، مهارت ها و زیان های قابل توجهی اقتصادی در فرانسه شود.

 

به گزارش ایرنا، تجدید نظر در پیمان های تجاری همچون نفتا، لغو «تی.پی.پی»، بستن مالیات های سنگین برای ورود خودروهای آمریکایی که خارج از این کشور ساخته شده اند و ایجاد اتحادهای جدید، از سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست که با انتقاد شدید سیاستمداران جهان مواجه شده است.

 

هفته گذشته نیز اولاند قاطعانه در واکنش به انتقادات رئیس جمهوری جدید آمریکا از اتحادیه اروپا، گفت: اتحادیه اروپا نیازی به نصیحت خارجی که بگوید چه کاری را انجام دهد، ندارد.

 

رئیس دولت فرانسه در آئین اعطای مدال «لژیون دونور» به «جان هارتلی Jane Hartley» سفیر آمریکا در پاریس، اظهار کرد: به شما اعلام می کنم که اروپا همیشه آماده همکاری با (کشورهای آن سوی) اقیانوس اطلس است، اما بر اساس منافع و ارزش های خود.

 

وی تاکید کرد: در دورانی که دولتی جدید در حال مستقر شدن در واشنگتن است، می خواهم یادآوری کنم روابط میان اروپا و آمریکا همواره بر اساس اصول و ارزش ها استوار بوده است.

 

اولاند گفت: این ارزش ها شامل احترام، حمایت متقابل در برابر خطر، تعهد به دموکراسی، دفاع از آزادی و برابری میان زن و مرد و شان و منزلت انسان می شود.

 

اختلاف در مورد آینده ناتو و توافق هسته ای ایران از دیگر اختلاف نظرهای رئیس جمهوری فرانسه و آمریکا اعلام می شود و در این ارتباط فرانسوا اولاند در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ در خصوص توافق هسته ای با ایران، تاکید کرده است: «ما مایلیم این توافق توسط تمام گروه ها از جمله ایران محترم شمرده شود؛ اما همچنین خواستار ادامه این توافق به عنوان پیش نیازی برای صلح و مبارزه با گسترش سلاح های هسته ای هستیم.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------