هشدار ترامپ به مقامات شیکاگو: اعزام نیروهای فدرال در صورت تداوم خشونت ها



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به مقامات شیکاگو هشدار داد که اگر نمی توانند مانع ادامه موج خشونت و کشتارها در این شهر شوند، دستور اعزام نیروهای فدرال را به شیکاگو صادر کند.

 به گزارش ایرنا، ترامپ در صفحه توئیتر خود اعلام کرد اگر مقامات فدرال شیکاگو توان ممانعت از موج خشونت ها را در این شهر ندارند، دولت وی نیروهای فدرال را برای احیای نظم و قانون در شیکاگو اعزام کند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه درباره این توئیت ترامپ نوشت: این هشدار ترامپ در حالی مطرح شده است که وی پیش از این در رقابت های انتخاباتی اش به مساله خشونت‌های فزاینده در شیکاگو اشاره کرده بود.

 

«رام امانوئل» شهردار شیکاگو است که رئیس سابق کارکنان کاخ سفید در دوران باراک اوباما بود. ترامپ پیشتر نیز هشدار داده بود که قتل و جنایت در شیکاگو رکورد شکسته است.

 

به گزارش ایرنا، تیراندازی‌های برنامه‌ریزی‌شده یا جنون‌آمیز به دلیل آزادی خرید و فروش انواع اسلحه در ایالات متحده، پدیده‌ای است که بسیاری از کارشناسان امور اجتماعی را نگران کرده است.

 

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در آخرین نشست مطبوعاتی خود در سال 2016، از خشونت‌های اجتماعی به عنوان یکی از مشکلات حل‌نشده در کشورش یاد کرد و گفت: بسیاری از خانواده‌ها نگرانند که چگونه از فرزندانشان مراقبت کنند.

 

بر اساس آمارهای رسمی «خشونت مسلحانه»، تنها در دو روز نخست از سال نو میلادی، 187 مورد تیراندازی در سراسر آمریکا گزارش شده که این حوادث، منجر به قتل 55 نفر و زخمی شدن 122 نفر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------