ایتالیا تصمیمات اخیر ترامپ را متضاد با ارزش های اروپا و آمریکا دانست



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , ترامپ

مقامات ایتالیایی علیه تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر بستن مرزها برروی پناهندگان و اتباع 7 کشور اسلامی از جمله ایران ، اعتراض کرده و آنرا متضاد با ارزش های اروپا و آمریکا دانستند.

 به گزارش ایرنا ، در پی نخستین واکنش ها علیه تدابیرمحدود کننده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ورود پناهندگان و اتباع 7 کشورهای مسلمان و پس از موضع گیری 'فرانسوا اولاند' رئیس جمهوری فرانسه که خواهان قاطعیت عشلیه تصمیم ترامپ شد ، مقام های ایتالیایی نیز واکنش نشان داده و این تصمیم را متضاد با ارزش های اروپا و آمریکا دانستند.

 

'پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا از طریق شبکه توئیتر خود با تاکید بر اینکه کشورش هیچ تبعیضی (برای ورود پناهندگان و اتباع کشورهای اسلامی ) قائل نمی شود، نوشت: ایتالیا به ارزش های خود پایبند است، جامعه ای باز، هویت جمعی و بدون هیچ تبعیض ستون های اروپا محسوب می شوند.

 

'گراتسیانو دال ریو' وزیر حمل ونقل و زیربنایی ایتالیا نیز در مجمع مدیران حزب دمکراتیک تاکید کرد که تصمیم ترامپ فرای طیف سیاسی، با تاریح آمریکا و اروپا در تضاد است.

 

وی افزود: ظاهرا تصمیم ترامپ با نظریه ما در قبال جامعه نیز در تضاد است. محدود کردن ورود مهاجران متضاد با آنچه از سال ها فرهنگ آمریکا و حتی فرهنگ راست گرایان را تشجیع کرده در تضاد است. این یک تغییر مسیر کامل حتی در قبال اروپا است. اتحادیه اروپا معتقد به تردد افراد و ساختارهای اروپایی است.

 

تارنمای روزنامه 'لارپوبلیکا ' نیز نوشت: 'مارکو مینیتی' وزیر کشور ایتالیا نیز در این نشست که در شهر ریمینی برگزار شد، گفت: نباید مهاجرت را با افراط گرایی اسلامی اشتباه گرفت.برابر دانستن مهاجرت با تروریسم اشتباه و غیر قابل قبول است زیرا منجر به یک فضای انزوا و نارضایتی شده و تبدیل به فرهنگ تروریسم می شود.

 

'لائورا بولدرینی' رئیس مجلس نمایندگان، در شبکه فیسبوک خود نوشت: تصمیم ترامپ مربوط به همه ما می شود زیرا تدابیر وی علاوه بر به خطر انداختن پایه های اصول قضایی بین المللی، منجر به یک هرج و مرج کلی می شود که پیامدهایی به همراه خواهد داشت.

 

وی افزود: توهین های غیر قابل قبول ترامپ علیه مکزیکی ها که انها را مجرم و قاچاقچی خواند، ارزیابی شکنجه به عنوان ابزاری که در مبارزه علیه تروریسم کارایی دارد و اکنون ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور اسلامی برای 3 ماه و متوقف کردن پناهجویان سوری، علایمی هشدار دهنده است که می خواهد بر پایه قومی و مذهبی تفاوت قائل شوند و بجای افراد متهم ، به ملت ها مظنون می شوند.

 

سایر مقامات ایتالیایی از جمله 'دبورا سراکیانی' معاون دبیر حزب دمکراتیک از تصمیم ترامپ ابراز نگرانی و تعجب از این تدابیر، بر ارزش های ایتالیا و اروپا مبنی بر امنیت، ادغام و همبستگی که اساس جهانی بدون تبعیض و صحیح تر است، تاکید کردند.

 

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها نیز هفته گذشته و پس از مراسم سوگند ترامپ در مصاحبه با روزنامه اسپانیولی 'ال پایس' ترامپ را به هیتلر تشبیه کرده و از آمریکایی ها خواست تا مراقب باشند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------