آخرین اخبار بین الملل

بسته کمک مالی به اوکراین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

سنای آمریکا بسته کمک مالی به اوکراین و اسرائیل را تصویب کرد

سنای آمریکا با حمایت گسترده دو حزبی، بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرد که شامل کمک به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان می‌شود.…

ظهور خطرناکی مردی به نام «استیو بنون» در کنار ترامپ / ایا این دو دنیا را به سمت هولوکاست هسته ای می برند؟



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

رابرت ریچ استاد دانشگاه برکلی در نیوزویک نوشت: ترامپ شورای امنیت ملی را دوباره سازماندهی کرده و مقام استراتژیست ارشد سیاسی خود یعنی استیو بنون را بالا برده و مقام دبیر مدیر اطلاعات ملی و رییس ستاد مشترک ارتش را تنزل داده است.

 به گزارش  انتخاب  ؛ بنون قرار است به کمیته اصول شورای امنیت ملی بپیوندد. این کمیته درون سازمانی ای است که در مسائل امنیت ملی به رییس جمهور مشورت می دهند.

 

در عین حال رییس اطلاعات ملی و رییس ستاد مشترک نیروها تنها زمانی در دیدارها شرکت میکند که مسائلی مربوط به حوزه مسئولیت ها وتخصصش به بحث گذاشته شود.

 

استراتژیست های سیاسی هرگز قبلا در شورای امنیت ملی و در جلسات اصولی شرکت نکرده اند چرا که قرار است شورای امنیت ملی یک شورای مشاوره ای غیر حزبی باشد.

 

اما این واقعیت ها را فراموش کنید. این آنالیز ها را باید فراموش کنید. این دولت ترامپ است.

 

اما بنون قرار است چه کاری انجام دهد؟

 

قبل از اینکه به حلقه نزدیک ترامپ توجه کنید باید بدانید که بنون سردبیر بریت بات است که رسانه افراطی دسته راستی است که تئوری های توطئه را ترویج میکند و از ناسیونالیسم افراطی حمایت میکند.

 

این واقعا ترسناک است.

 

سوزان رایس مشاور سابق امنیت ملی این حرکت را حرکتی دیوانه وار خوانده است. روبرت گیتز وزیر دفاع اسبق آمریکا در دولت بوش نیز گفته این تنزل مقام یک اشتباه مهلک است.

 

جان مک کین سناتور جمهوری خواه آمریکا و رییس کمیته نیروهای مسلح گفته من نگران شورای امنیت ملی هستن. این انتصاب استیو بنون یک خروج رادیکال از سابقه و کارکرد شورای امنیت ملی است.

 

نگرانی بزرگ دیگری هم وجود دارد: ترامپ دیوانه و نادان است: بنون مخرب است. اگر این دو توسط ستاد مشترک ارتش تحت نظارت نباشند تصمیمات آنها برای جهان فاجعه بار خواهد بود.

 

در نظر ترامپ و بنون، برخلاف ایران، روابط خارجی باید بازی با حاصل جمع صفر باشد. اگر دیگری برنده شود پس ما خواهیم باخت. همانطور که ترامپ در مراسم تحلیفش نیز گفته بود: از امروز به بعد قرار است آمریکا اول باشد.

 

بعضی از شما به اندازه کافی سن و سال دارید که مراسم تحلیف جان اف کندی را به خاطر بیاورید. او رییس جمهوری جوان بود که وعده حمایت از دوستان و مخالفت با دشمنان را برای اطمینان از آزادی داده بود. اما ترامپ هیچ فرقی بین دوست و دشمن قایل نیست و هیچ اشاره ای به آزادی نکرده. چارلز کروتامر تحلیل گر محافظه کار آمریکایی می گوید ایده های ترامپ این گونه است که همه ملل بلا استفاده اند .

 

این اتفاقی نیست؛ "آمریکای برنده" نام یک گروه طرفدار نازی ها به رهبری چارلز لیندبرگ بوده است.

 

ورژن ترامپ و بنون از "آمریکای برنده" کمتر از این گروه طرفدار نازی ها خطرناک نیست. این ایده آمریکا را نسبت به همه جهان الینه خواهد کرد و اقتدار اخلاقی آمریکا را در میان جهان از بین خواهد برد.

 

ترامپ و بنون باهم میتوانند دنیا را به سمت هولوکاست هسته ای ببرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------