آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

کاخ سفید به حکم قاضی فدرال سیاتل واکنش نشان داد



  اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل , کاخ سفید

کاخ سفید با توهین آمیز خواندن حکم قاضی فدرال سیاتل در توقف فرمان اجرایی ضد مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا، افزود وزارت دادگستری این کشور قصد دارد فورا توقف این حکم را درخواست کند.

به گزارش  ایرنا  ، شبکه خبری سی ان ان امروز (شنبه) در خبری گفت: دولت ترامپ در ابتدا و در توصیف حکم موقت تعلیق فرمان اجرایی ترامپ در ممنوعیت ورود هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا، واژه های 'توهین آمیز و تکان دهنده' را به کار برد، اما دقایقی بعد با خودداری از استفاده مجدد از این واژه ها، بیانیه ای در باره این حکم صادر کرد.

 

سی ان ان در ادامه خبر خود افزود: کاخ سفید اعلام کرد وزارت دادگستری آمریکا قرار است با این مساله مقابله کند.

 

«شان اسپایسر» دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در این باره گفت: وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد در سریعترین زمان ممکن و فورا توقف این حکم تکان دهنده و توهین آمیز درخواست کند و از فرمان اجرایی رئیس جمهوری (آمریکا) دفاع کند که بر این باوریم که فرمانی قانونی و مقتضی بوده است.

 

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید افزود: فرمان اجرایی (منع ورود هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا) برای حفاظت از کشور بوده است و رئیس جمهوری دارای اختیارات قانونی است و در قبال حفاظت از مردم آمریکا مسئولیت دارد.

 

حکم تعلیق موقت فرمان اجرایی ممنوعیت مهاجرتی دونالد ترامپ جمعه (دیروز) توسط قاضی 'جیمز رابرت' قاضی فدرال سیاتل در ایالت واشنگتن صادر شد که توسط 'جرج دبلیو بوش' رئیس جمهوری اسبق آمریکا در این مقام منصوب شده است.

 

به گزارش ایرنا، قاضی فدرال سیاتل گفت: موانع سفر اتباع این کشورها بصورت مستقیم برداشته می شود.

 

'باب فرگوسن' دادستان واشنگتن نیز دیروز جمعه، گفت که اکنون این حکم فرمان اجرایی ترامپ را متوقف می سازد و ابراز امیدواری کرد که دولت آمریکا به حکم قاضی فدرال احترام بگذارد.

 

در همین حال اداره گمرک آمریکا از شرکت های هواپیمایی خواست تا با اجرای حکم دادگاه فدرال سیاتل از مسافرانی که مشمول حکم اجرایی ترامپ شده اند ؛ استقبال کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------