آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

سرویس جواهرات، کار دست نتانیاهو و همسرش داد!



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی ,نتانیاهو

روزنامه عبری زبان هاآرتص از رسوایی جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش خبر داد.

 به گزارش ایسنا  ، تاریخ این رسوایی جدید به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد، زمانی که بنیامین نتانیاهو، پست وزیر دارایی را برعهده داشت. در آن زمان میلیاردری به نام "آرنون میلچان" با مدیر برنامه‌هایش که یک خانم بود و نیز با "آماندا"، همسرش تماس گرفت و گفت که "ساره"، همسر نتانیاهو یک سرویس جواهرات از یک جواهرفروشی در هتل هیلتون تل‌آویو - جایی که میلچان در آنجا اقامت داشت- می‌خواهد. لذا فوراً این دو زن به هتل رفته و زمانی که فروشنده جواهرات به آنها گفت که قیمت تنها خود گردنبند ۶۲۶۵ دلار است، آنها فقط گردنبند را بدون دستبندش خریدند و آن را به میلچان دادند.

 

در روز بعد، میلچان بار دیگر با مدیر برنامه‌هایش و همسر خودش تماس گرفت و به آن دو گفت که نتانیاهو با وی تماس گرفته و گفته است که همسرش ساره چون سرویس جواهراتش کامل نیست و دستبند ندارد، ناراحت است. لذا مدیر برنامه‌های این میلیاردر نیم دیگر سرویس را هم خرید و آن را برای نتانیاهو فرستاد که ارزش آن ۲۳۰۵ دلار بود.

 

در مورد تردیدها پیرامون هدایای گران قیمت و اموالی که نتانیاهو و همسرش از تاجران گرفته‌اند در چارچوب "پرونده ۱۰۰۰"  بازجویی‌هایی در جریان است. اما تحقیقات درخصوص مساله این سرویس جواهرات به بهانه اینکه بر اساس قانون اسرائیل "مشمول مرور زمان" شده، بازجویی صورت نمی‌گیرد.

 

اواخر هفته گذشته، روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت، میلچان در شهادت خود گفته است که نتانیاهو و همسرش از وی خواستند که هدایایی به آنها بدهد و وی شخصا تصمیم نداشته تا این جواهرات را به آنها بدهد.

 

پیشتر شبکه دو تلویزیون اسرائیل گزارش داد که پلیس اسرائیل در حال حاضر در مورد این مساله تحقیق می‌کند که چهار تاجر اسرائیلی رشوه‌هایی به نتانیاهو، همسرش و پسرش "یائیر" داده‌اند و این تاجران در مقابل پلیس گفته‌اند که جواهراتی به خانواده نتانیاهو داده‌اند.

 

در گزارشی که اخیرا منتشر شد، آمده است که افرادی که از نزدیکان نتانیاهو و خانواده وی در فساد دست دارند، از کدهایی برای مشخص کردن خواسته‌هایشان استفاده می‌کردند و کلمه "صورتی" به معنی این بود که میلچان بطری‌های شامپاین صورتی رنگ را بفرستد و کلمه "برگ‌ها" اشاره به باکس‌های سیگار داشت که هر دو هفته یک بار به مقر رسمی بنیامین نتانیاهو فرستاده می‌شد.

 

از میان کسانی که هدایای زیادی داده‌اند و نامشان در تحقیقات آمده است، آرنون میلچان، میلیاردر و تهیه کننده فیلم‌های سینمایی و یک شریک در شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی و همچنین جیمز باراک، میلیاردر استرالیایی است.

 

طبق آنچه که رسانه‌ها گزارش داده‌اند، ارزش هدیه‌هایی که نتانیاهو دریافت کرده است، حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار است و یکی از پرونده‌هایی که در مورد آنها تحقیقات به عمل می‌آید استفاده از کارت اعتباری شخصی میلچان برای خرید شراب از مغازه جورج حناوی در هرتزلیا تقریبا به ارزش ۱۵ هزار دلار بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------