قبولی ناپلئونی وزیر آموزش آمریکا در سنا با ارفاق تاریخی معاون ترامپ



  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,وزیر آموزش

سنای آمریکا در جریان رأی‌گیری خود انتصاب بتسی دیواس را به عنوان وزیر آموزش این کشور تائید کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سنای آمریکا در جریان رأی‌گیری خود در خصوص انتصاب بتسی دیواس به عنوان وزیر آموزش شاهد رویدادی تاریخی بود که در آن ۵۰ سناتور به وی رأی موافق و ۵۰ سناتور دیگر رأی مخالف دادند.

 

در شرایطی که سنا با رأی ۵۰-۵۰ در خصوص موضوعی مواجه شود، معاون اول رئیس‌جمهور بر اساس قانون این حق را دارد که وارد عمل شده و رأی دهد.

 

مایک پنس، معاون اول رئیس‌جمهوری امریکا که با رأی مثبت خود نتیجه رأی‌گیری سنا درباره انتصاب دیواس را مشخص کرد، اولین معاون اولی است که در طول تاریخ آمریکا دست به چنین اقدامی می‌زند.

 

وی در این باره خاطرنشان کرد، آرای موافق و مخالف دیواس در سنا برابر بود و با رأی مثبت معاون اول انتخاب وی به عنوان وزیر آموزش تائید شد.

 

به گزارش ایسنا، در حال حاضر جمهوری‌خواهان ۵۲ کرسی در سنای آمریکا در اختیار دارند اما پیش از این سوزان کالینز و بیزا مورکوفسکی اعلام کرده بودند که به انتصاب دیواس رأی مخالف خواهند داد.

 

رأی مخالف این دو سناتور جمهوری‌خواه و ۴۸ سناتور دموکرات دیگر باعث شد سنای آمریکا بر سر رد یا تأیید گزینه ترامپ برای تصدی وزارت آموزش به رأی ۵۰-۵۰ برسد که در پی آن پنس در اقدامی تاریخی از حق رأی خود در مجلس سنا استفاده کرد تا دیواس با همان یک رأی معاون اول رئیس‌جمهور، چراغ سبز سنا را برای آغاز کار برای خود به ارمغان آورد.

 

در همین حال، انتخاب دیواس انتقادهای بسیاری را از جانب دموکرات ها به دنبال داشته است. تام یودال، سناتور نیو مکزیکو در این باره گفت: رأی مثبت به دیواس، رأی به از میان بردن سیستم مدارس عمومی خواهد بود.

 

دیواس در جلسه ۱۷ ژانویه نتوانست به خوبی به سوالات نمایندگان در رابطه با قوانین موجود در آموزش آمریکا پاسخ دهد که این موضوع نگرانی‌ها را در رابطه با موفقیت وی در کسب رأی موافق سنا افزایش داده بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------