آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آیا مارین لوپن رئیس جمهور فرانسه می شود؟



بعد از به ریاست جمهوری رسیدن ترامپ دیگر همه چیز ممکن شده است. جهان تغییر کرده است و ملت ها به روش خودشان در حال انقلاب هستند.

 عصرایران - انتخاب مارین لوپن به ریاست جمهوری فرانسه علیرغم زن بودن لوپن و به ریاست جمهوری نرسیدن هیچ زنی در تاریخ فرانسه دور از ذهن نیست.

 

بعد از کاهش شانس فرانسوا فیون کاندیدای راست جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به دلیل فاش شدن شغل مشکوک پنه لوپه همسر فیون به عنوان مشاور پارلمانی اش و دریافت 800 هزار یورو توسط پنه لوپه در طی 8 سال، به ریاست جمهوری رسیدن مارین لوپن ممکن شده است.

 

تصمیمات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد ممنوعیت ورود شهروندان 7 کشور مسلمان برای رای دهندگان راست افراطی فرانسه جذابیت دارد. احساسات افراطی ضد اسلام روز به روز در حال افزایش است و وقوع حوادث تروریستی همچون حادثه اخیر حمله یک جوان مصری به موزه لوور فرانسه با چاقو با فریاد الله اکبر به آن کمک کرده است. 

  اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, مارین لوپن

افراطی گری ضد اسلام بعد از حوادث تروریستی در فرانسه افزایش یافته است، از حادثه شارلی ابدو گرفته تا حادثه بتکلان و حمله نیس. این موضوع فقط مربوط به حزب "جبهه ملی" (راست افراطی) فرانسه نیست بلکه بیشتر از آن گسترش یافته تا حدی که مردم و مقامات فرانسوی را هم در بر گرفته است.

 

حتی فرانسوا فیون هم در تبلیغات انتخاباتی اش در مورد مشکل "اسلام" در فرانسه و به رخ کشیدن ویژگی های "مسیحی" اش که مانع اجرای اصلاحات با تاثیر منفی بر فقرا می شود تاکید داشت اما ماجرای همسرش با واکنش جدی از سوی طبقه پایین جامعه فرانسه مواجه شد.

 

از سویی رابطه بعضی از فرانسوی ها با اسلام مانع به وجود آمدن تعادل از سوی آنان نسبت به طرفداران تندرو شده است. حتی "آلن جوبی" کاندیدای شکست خورده انتخابات حزب جمهوری خواه فرانسه که با ویژگی های اعتدال و توازن و شناخت جهان عرب و اسلام و تکثرگرایی دینی در فرانسه از دیگر شخصیت های سیاسی متمایز است با شعار انتقادی با هدف دور کردن رای دهندگان فرانسوی از وی روبرو شد. انگار که دیدگاه اعتدال گرایانه نسبت به اسلام گناه است.

 

این پدیده در حال افزایش است و شاید باعث به ریاست جمهوری رسیدن مارین لوپن شود آنچنان که در مورد ترامپ در آمریکا شاهد بودیم. اگر فیون به کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ادامه دهد در رده سوم و بعد از مارین لوپن و امانوئل ماکرون قرار خواهد گرفت.

 

"ماکرون" کاندیدای حزب "پیش به جلو" است و چنان که خودش اعلام کرده لیبرالی است خارج از حکومت که نه به راست تعلق دارد و نه به چپ.

 

ماکرون نماینده نسل پیشگام فرانسه است و در دولت فرانسوا اولاند سوسیالیست به عنوان مشاور اقتصادی و وزیر اقتصاد مشغول بود. کسی از موضع ماکرون نسبت به اسلام خبر ندارد اما قطعا او مواضع افراطی ندارد.  

 

پیش بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با توجه به دور از ذهن نبودن پیروی مارین لوپن هنوز بسیار دشوار است. لوپن پنجشنبه گذشته تبلیغات انتخاباتی اش را با وعده های کنترل مرزها و خروج از واحد پول مشترک یورو آغاز کرد. لوپن رویای خروج از اتحادیه اروپا را در سر می پروراند.

 

نظرسنجی ها در فرانسه از پیشی گرفتن مارین لوپن بر دیگر کاندیداها در دور اول انتخابات که قرار است 23 آوریل برگزار شود، حکایت دارند در عین حال پیش بینی می شود لوپن در دور دوم انتخابات در 29 آوریل در صورت کناره گیری فرانسوا فیون از ماکرون یا دیگر کاندیداها شکست خواهد خورد.

 

شاید نتیجه انتخابات اولیه حزب "جمهوری خواه" که آلن جوپه که تا کنون در نظرسنجی ها اول بود را از دور خارج کرد موجب نقض پیش بینی ها و به ریاست جمهوری رسیدن مارین لوپن شود. 

 

بعد از به ریاست جمهوری رسیدن ترامپ دیگر همه چیز ممکن شده است. جهان تغییر کرده است و ملت ها به روش خودشان در حال انقلاب هستند. حتی اگر به نظر ناظران - با توجه به تجربه باقی ماندن جاک شیراک در مبارزه انتخاباتی در مقابل جان لوپن پدر مارین لوپن و وحدت آرای چپ و راست در آن زمان به نفع جاک شیراک در آن زمان - انتخاب لوپن به عنوان رئیس جمهور سخت باشد اما به دلیل تغییر جهان و تندروی برخی از اقشار مردم نسبت به اسلام و مهاجرت فرضیه تکرار تجربه پیروزی جاک شیراک دیگر حتمی نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------