آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

پرو به دنبال دستگیری رئیس جمهور سابق و فراری به اتهام دریافت رشوه 20 میلیون دلاری



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

"پدرو پابلو کوشینسکی" رئیس جمهور پرو اعلام کرده بود که در تماس تلفنی با "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا از وی خواسته است که اخراج تولدو را بررسی کند.

حکومت پرو به فرانسه و اسرائیل اعلام کرد که اجازه ورود به رئیس جمهور فراری این کشور ندهند. رئیس جمهوری سابق پرو متهم به دریافت 20 میلیون رشوه است.

 

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، وزارت خارجه اسرائیل هم اعلام کرد که به "الخاندرو تولدو" رئیس جمهور اسبق پرو اجازه ورود نخواهد داد.

 

تولدو به اتهام دریافت رشوه 20 میلیون دلاری از سوی دادگاه پرو تحت تعقیب قرار دارد.

 

دولت پرو جمعه 22 بهمن‌ماه، اعلام کرد که اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد تولدو که دارای همسری اسرائیلی است به اسرائیل فرار خواهد کرد هر چند پیش از این به فکر فرار به فرانسه بوده است.

 

دولت پرو اظهار داشت که به مقامات هر دو کشور این مطلب را اعلام کرده است.

 

تولدو متهم به دریافت 20 میلیون رشوه از یک شرکت برزیلی برای واگذار کردن پروژه ساخت راه جاده‌ای میان پرو و برزیل است. قاضی پرونده 18 ماه حبس تا انجام تحقیقات و اثبات اتهام برای وی در نظر گرفته است.

 

"پدرو پابلو کوشینسکی" رئیس جمهور پرو اعلام کرده بود که در تماس تلفنی با "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا از وی خواسته است که اخراج تولدو را بررسی کند.

 

دولت پرو مطمئن نیست که تولدو در آمریکا به سر می‌برد اما می‌گوید که به احتمال قوی در آمریکا است و برای دستگیری و احضار وی با موانع قانونی روبرو است.

 

قاضی پرونده رئیس جمهور اسبق پرو پنجشنبه 21 بهمن‌ماه، حکم بازداشت وی در سایر  کشورها را صادر کرد و جایزه‌ای به ارزش 30 هزار دلار نیز برای کسی که اطلاعات منجر به دستگیری وی را ارائه دهد، اختصاص داده است. تولدو حضور در دادگاه را نپذیرفته بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------