ترامپ از رسوایی فلن اطلاع داشته است/افشای ارتباط تیم ترامپ با روس‌ها



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین المل ,ترامپ

پس از آنکه مشخص شد رئیس جمهور آمریکا به رغم اطلاع از رسوایی مشاور امنیت ملی دولتش، در اخراج وی تعلل کرده، حالا ترامپ تحت فشار است تا درباره روابط با روسیه پاسخگو باشد.

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، مایکل فلن، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ دوشنبه شب مجبور شد تا از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا استعفا دهد.

 

فلن تنها ۲۴ ساعت پس از آن استعفا کرد که مشخص شد او پیش از روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری درباره تحریم‌ها با سفیر روسیه در واشنگتن صحبت کرده و معاون ترامپ و سایرین را درباره محتویات مکالمات خودش گمراه کرده است. نیویورک تایمز هم گزارش داد، عوامل اف‌بی‌آی اندکی پس از مراسم تحلیف ترامپ از فلن بازجویی کردند.

 

پیش از استعفای فلن گزارش‌هایی منتشر شد که احتمال می‌داد او هدف اخاذی مسکو قرار بگیرد.

 

همزمان با افشای اطلاع قبلی ترامپ از رسوایی فلن، دموکرات‌های آمریکا خواستار تحقیقات مستقل درباره تماس‌های تلفنی فلن با سفیر روسیه شدند و اینکه مشخص شود ترامپ چه چیزهایی می‌دانسته و چه زمانی.

 

یکی از جمهوری‌خواهان ارشد وعده داده تا این مساله را به طور "جامع" بررسی کند اما هم‌ حزبی‌های او چندان تمایلی ندارند.

 

شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در توضیح چگونگی استعفای مایکل فلن و آنچه روی داده گفت: از بین رفتن اعتماد که نتیجه این شرایط و یک سری حوادث سوال‌برانگیز دیگر بود، منجر شد تا رئیس‌جمهوری آمریکا از ژنرال فلن بخواهد استعفا دهد. هیچ چیزی وجود ندارد که ژنرال فلن انجام داده باشد و نقض قوانین محسوب شود. این اتفاقات به دلیل از دست رفتن اعتماد است.

 

مقام‌های کاخ سفید در حالی یک ماه پس از رئیس جمهوری شدن ترامپ درگیر رسوایی شدند که گزارش‌هایی از بی‌نظمی و اختلال عملکرد در کاخ سفید منتشر می‌شود. آنها همچنین مورد سوال قرار گرفتند که چرا همان دو هفته پیش که متوجه شدند، اقدامی انجام ندادند؛ خصوصا آنکه وزارت دادگستری آمریکا هشدار داده بود ممکن است این ژنرال بازنشسته هدف اخاذی روس‌ها قرار بگیرد.

 

سخنگوی کاخ سفید گفته است که ترامپ اولین بار در ۲۶ ژانویه (هفتم بهمن) از ماجرای فلن و اینکه او مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا را گمراه کرده، آگاه شده است. به گفته شون اسپایسر، مایکل فلن تا ۱۳ فوریه به اطلاعات فوق محرمانه دسترسی داشته است.

 

رسوایی نفوذ روسیه در کاخ سفید، سه‌شنبه شب پس از آن بالا گرفت که مشخص شد برخی از مشاوران کارزار انتخاباتی ترامپ گاها تماس‌هایی با مقام‌های اطلاعاتی روسیه داشته‌اند.

 

روزنامه نیویورک تایمز حدود ۲۴ ساعت پس از استعفای مایکل فلن، به نقل از چهار مقام اطلاعاتی کنونی و سابق آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود گزارش داد که "تاکنون" هیچ مدرکی از تماس تلفنی مقام‌های کمپین ترامپ به دست نیامده که نشان دهد آنها با مقام‌های اطلاعاتی روسیه همکاری داشتند. با این حال آنها نگفتند که محتویات این مکالمات چه بوده است.

 

در همین حال شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد، مشاوران عالی‌رتبه نزدیک به دونالد ترامپ در طول کمپین‌های انتخاباتی مکررا با روس‌هایی که برای مقام‌های اطلاعاتی آمریکا شناخته شده بودند، تماس داشتند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------