برادرکُشی رهبر کره شمالی / رد یابی دو مظنون زن



در سال های گذشته دولت چین مسئول حفاظت از جان "کیم جونگ نام" بوده است. فرزند ارشد رهبر سابق کره شمالی یک بار نیز در سال 2012 از یک ترور جان سالم به در برده بود.

 با به قتل رسیدن برادر ناتنی رهبر کره شمالی در مالزی، تحقیقات درباره سرنخ های قتل" کیم جونگ نام " برادر ناتنی و بزرگ تر رهبر کره شمالی از سوی منابع پلیس و امنیتی مالزی آغاز شده است.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ ، رییس کمیته اطلاعات پارلمان کره جنوبی اعلام کرده که پلیس مالزی دو مظنون زن را در این رابطه ردیابی کرده است. به گفته منابع پلیس مالزی این دو زن هنوز در مالزی هستند و از این کشور خارج نشده اند.

 

 به گفته این مقام کره جنوبی این دو زن روز دوشنبه از غفلت ماموران امنیتی محافظ فرزند ارشد رهبر سابق کره شمالی استفاده کرده و با نزدیک شدن به "کیم جونگ نام" 46 ساله در فرودگاه بین المللی شهر کوالالامپور سوزن زهر آلود – یا اسپری سمی-  تزریق کرده و سپس از محل گریخته اند. پس از این واقعه ماموران امنیتی، کیم جونگ نام را با آمبولانس به بیمارستان منتقل کرده اند، اما او در حین انتقال به بیمارستان درگذشته است.

 

هنوز هویت این دو زن مظنون اعلام نشده است. گمان می رود آنها ماموران مخفی حکومت کره شمالی باشند.

 

کیم جونگ نام 46 ساله فرزند ارشد رهبر سابق کره شمالی 

  اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل ,برادرکُشی

از زمان اعلام قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در رسانه ها، گمانه زنی ها به سمت احتمال ترور سیاسی او به فرمان حکومت کره شمالی است؛ به ویژه آنکه او در سال های گذشته ارتباط خوبی با حکومت پیونگ یانگ نداشته است.

 

برادر ناتنی رهبر کره شمالی از سال 2001 از سوی پدرش طرد شد و به همین خاطر برای گذراندن دوران تبعید به خارج از این کشور رفت. او در آن سال پس از اینکه تلاش کرده بود با یک پاسپورت جعلی جمهوری دومینیکن وارد ژاپن شود ، از سوی پلیس مهاجرت ژاپن شناسایی شد.

 

این مساله سبب رسوایی سیاسی برای دولت کره شمالی شد. گفته می شود دلیل سفر "کیم جونگ نام" به ژاپن ، قول او به فرزندش برای بردن او به "دیزنی لند" توکیو بوده است.

 

گفته می شد او با پدر خود اختلاف نظر داشته است. او در جریان مرگ کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی مدت کوتاهی را برای شرکت در مراسم عزاداری به کره شمالی رفت و پس از آن دوباره از این کشور خارج شد.

 

"کیم جونگ نام" و "کیم جونگ اون " از دو مادر جدا هستند. کیم جونگ نام حاصل ازدواج رهبر سابق کره شمالی با "سونگ هائه ریم " یک بازیگر اهل کره جنوبی بود. مادر کیم جونگ نام سال ها پیش در مسکو درگذشته است.

 

پس از انتصاب کیم جونگ اون جوان به عنوان جانشین پدر، " کیم جونگ نام" در اظهار نظری گفته بود که برادر ناتنی اش، مدت زیادی نخواهد توانست بر کشور حکوت کند، چون بسیار خام و بی تجربه است.

 

جزیره ماکائو اقامتگاه کیم جونگ نام در سال های گذشته بوده اما او به طور مرتب به کشورهای مختلف دنیا سفر می کرده است.

 

از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ اون کوچکترین فرزند رهبر سابق کره شمالی ، اعدام ها و تسویه های سیاسی گسترده ای در بین مقامات سابق این کشور و اعضای خانواده و منسوبان رهبر سابق کره شمالی صورت پذیرفته است.

 

بسیاری معتقدند قتل "کیم جونگ نام" به دستور رهبر کره شمالی صورت گرفته است، به ویژه اینکه ماموران مخفی کره شمالی  یک بار نیز در سال 2012 تلاش کرده بودند بزرگ ترین فرزند رهبر سابق کره شمالی را ترورکنند، اما او از این ترور جان سالم به در برده بود.

 

دولت چین در سال های گذشته وظیفه حفاظت از جان کیم جونگ نام و خانواده او را بر عهده داشته اند. خانواده "کیم جونگ نام" در پکن و ماکائو اقامت داشتند.

 

کیم جونگ اون رهبر 35 ساله کره شمالی جمعه گذشته دستور آزمایش یک موشک بالستیک دوربرد را به سمت دریای ژاپن صادر کرد. این نخستین آزمایش موشکی کره شمالی از زمان روی کار آمدن رییس جمهور جدید در آمریکا بود. مقامات آمریکا ، ژاپن و کره جنوبی به شدت نسبت به این آزمایش موشکی واکنش نشان داده و مقامات پیونگ یانگ را تهدید به انزوا و فشار بیشتر کردند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------