آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

هشدار فرانسه به روسیه: در انتخابات ما دخالت نکنید



کمپین انتخاباتی امانوئل ماکرون یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گفته است که در ماه گذشته هکرهای روسی صدها حمله سایبری به سرورهای این کمپین از طریق خاک اوکراین صورت داده اند.

پس از جنجال های ماه های اخیر درباره دخالت احتمالی روسیه در روند انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا ، حالا دولت فرانسه هم به مسکو هشدار داده که در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور دخالت نکند.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، "ژان مارک آیرو" وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در سخنانی در پارلمان فرانسه در پاریس گفت: ما هر گونه دخالتی را در انتخابات مان نمی پذیریم چه روسیه باشد چه هر کشور دیگری ."

 

او افزود پس از اتفاقاتی که در جریان انتخابات اخیر آمریکا افتاده این وظیفه و مسئولیت دولتمردان فرانسه است که اطمینان حاصل کنند یکپارچگی فرایند دموکراتیک این کشور مورد تهدید و خدشه قرار نمی گیرد.

 

این هشدار در پی آن صورت گرفت که کمپین انتخاباتی " امانوئل ماکرون " یکی از نامزدهای طرفدار اتحادیه اروپا در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز سه شنبه مدعی شد هکرهای روس در ماه گذشته به "سرورها" و "ای میل" کمپین انتخاباتی آقای ماکرون حمله کرده اند. کمپین انتخاباتی ماکرون دولت روسیه را به تلاش برای تاثیر گذاری در انتخابات در پیش روی فرانسه متهم کرد. 

 

سخنگوی کمپین انتخاباتی ماکرون گفته است بیش از نیمی از حملات سایبری از طریق خاک اوکراین انجام شده است. او گفته است در ماه گذشته کمپین انتخاباتی آقای ماکرون شاهد انجام صدها حمله روزانه سایبری بوده است.

 

"امانوئل ماکرون" نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,انتخابات فرانسه

گفته می شود روسیه از نامزدی خانم مارین لوپن دست راستی و یا "فرانسوا فیون" محافظه کار در برابر نامزدهای چپگرا و سوسیال دموکرات حمایت می کند و پیروزی آنها و ایجاد شکاف بیشتر داخل اتحادیه اروپا را به نفع منافع راهبری خود در این قاره می داند.

 

روسیه اتهام حملات سایبری به رایانه های دو حزب اصلی سیاسی در آمریکا را نپذیرفته است.

دونالد ترامپ نیز شاخ و برگ دادن به این اتهام را به تلاشی از جانب دموکرات ها و کارزار انتخاباتی شکست خورده هیلاری کلینتون برای سرپوش گذاشتن روی شکست اخیرشان نسبت داده است.

 

با این حال پس از استعفای دو روز پیش مایکل فلین مشاور مستعفی امنیت ملی کابینه ترامپ پس از افشای ارتباطات پنهانی او با روسیه، گروهی از نمایندگان و سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه کنگره خواهان تحقیقات گسترده تر درباره روابط پنهانی ترامپ و دستیاران و مشاوران نزدیک او با دستگاه اطلاعاتی روسیه شده اند.

 

گفتنی است فضای انتخابات ریاست جمهوری در پیش روی فرانسه با انتخابات اخیر آمریکا مشابهت هایی دارد از جمله بسیاری خانم "مارین لوپن" رهبر حزب افراطی و دست راستی " جبهه ملی فرانسه " را که یکی از امیدهای اول پیروزی در انتخابات پیش رو است، با دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا مقایسه می کنند.

 

خانم مارین لوپن نیز همچون ترامپ شعارهای ملی گرایانه و مهاجر ستیزانه سر می دهد . او وعده داده در صورت پیروزی در انتخابات در پیش رو فرانسه را از اتحادیه اروپا و ناتو خارج خواهد کرد.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------