داعش از کودکان ایزدی برای حمله انتحاری استفاده می‌کند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد که داعش با شست‌وشوی مغزی کودکان ایزدی، آن‌ها را برای انجام عملیات انتحاری آماده و تربیت می‌کند.

 به گزارش العالم، فاکس‌نیوز گزارش داد که گروه تروریستی داعش از گروگان‌های خردسال ایزدی برای انجام عملیات انتحاری استفاده می‌کند. این در حالی است که ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا همچنان به حملات خود به مناطق تحت تصرف داعش در عراق و سوریه ادامه می‌دهد.

 

در یک ویدئو که روز سه‌شنبه منتشر شد، دو پسر ایزدی که ظاهراً توسط تروریست‌های داعش شست‌وشوی مغزی داده شده بودند، از کنار گذاشتن ماهیت یزیدی خود و قصدشان برای انجام عملیات انتحاری در خدمت اهداف این گروه خبر دادند.

 

اعضای خانواده این کودکان که هویت آن‌ها را برای فاکس نیوز تأیید کردند، گفتند اطلاعی در خصوص محل حضور آن‌ها ندارند، و این ویدئو نخستین نشانه‌ای‌ست که آن‌ها از سال ۲۰۱۴ – زمان به گروگان گرفته شدن آن‌ها – درباره این کودکان دریافت کرده‌اند.

 

یکی از این کودکان که در ویدئو خود را «امجد» معرفی می‌کند و به لقب داعشی خود، «ابویوسف سنجاری» نیز اشاره دارد، درباره چگونگی کنار گذاشتن «نادانی» مذهب ابتدایی ایزدی خود برای پیوستن به داعش سخن می‌گوید.

 

یکی از نزدیکان این خانواده به فاکس نیوز گفت این دو برادر ۱۱ و ۱۲ ساله هستند. آن‌ها در ماه آگوست سال ۲۰۱۴ و در زمان حمله داعش به شهر سنجار به گروگان گرفته شدند. در این حمله حدود پنج هزار مرد ایزدی قتل‌عام شدند. پدر و چهار عضو خانواده این دو کودک نیز در حمله داعش به سنجار جان خود را از دست دادند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------