مالزی جسد «کیم جونگ نام» را تحویل کره شمالی می دهد



  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل ,کیم جونگ نام

مالزی جسد «کیم جونگ نام» را تحویل کره شمالی می دهدمالزی روز پنجشنبه اعلام کرد با کره شمالی برای انتقال جسد 'کیم جونگ نام' برادر بزرگتر و ناتنی 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی همکاری خواهد کرد.

 به گزارش ایرنا، 'احمد زاهد حمیدی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی به خبرنگاران، گفت که جسد 'کیم جونگ اون' پس از پایان کار پلیس و روش های پزشکی به ورثه وی یا سفارت کره شمالی تحویل می شود.

 

وی گفت که تاکنون درخواست رسمی دریافت نشده است، اما آنها (خانواده برادر رهبر کره شمالی) ممکن است برنامه های خود را به سفارت این کشور در کوالالامپور ارائه کرده باشند.

 

برادر ناتنی رهبر کره شمالی که در تبعید زندگی می کرد 18 بهمن ماه از ماکائو وارد مالزی شد و روز دوشنبه هفته جاری 25 بهمن ماه هنگام بازگشت به ماکائو در فرودگاه شماره 2 کوالالامپور با سم به قتل رسید.

 

پلیس مالزی با استناد به فیلم دوربین های مداربسته 2 زن با گذرنامه های ویتنام و اندونزی را به اتهام مسموم کردن 'کیم جونگ اون' با اسپری دستگیر کرده است.

 

برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که یک مرد نیز دستگیر شده و چند نفر دیگر تحت تعقیب قرار دارند.

 

یکی از این 2 زن قصد داشت مالزی را از طریق فرودگاه کوالالامپور با هواپیما ترک کند و یک زن با نام 'سیتی عایشه' با گذرنامه اندونزیایی نیز عصر چهارشنبه بازداشت شد.

 

رسانه های کره جنوبی مدعی شده است این زن ها ماموران مخفی کره شمالی بوده و با سفر به مالزی برادر رهبر کره شمالی را به قتل رسانده اند.

 

'احمد زاهد حمیدی' معاون نخست وزیر مالزی امروز رسما تایید کرد مرد کره شمالی که در فرودگاه بین المللی کوالالامپور به قتل رسید، 'کیم جونگ نام' برادر رهبر کره شمالی بوده است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، وی گفت که 'کیم جونگ نام' همان شخص صاحب گذرنامه ای با نام 'کیم چول' است و با این نام وارد مالزی شد.

 

وزیر کشور مالزی، گفت که 'کیم جونگ نام' با دو هویت مختلف سفر می کرده و یک گذرنامه به منظور استتار داشته و سند نیز واقعی بوده است.

 

وی گفت که هویت صاحب گذرنامه با سند صادر شده توسط سفارت کره شمالی مقایسه و تایید شد.

 

'کیم جونگ نام' در فرودگاه کوالالامپور در حالی که کنار جمعیت کمی ایستاده بود، کشته شد.

 

 یکی از این زن ها برای پنج ثانیه مقابل وی قرار می گیرد و حواس برادر رهبر کره شمالی را به خود جلب می کند و نفر دوم از پشت سر نزدیک شده و مواد سمی را به صورتش اسپری می کند.

 

این طرح ترور براساس فیلم دوربین های مداربسته بی عیب و نقص اجرا می شود.

 

واحد ویژه پلیس مالزی تاکید دارد: ما دلایلی داشته و باور داریم این کار عوامل خارجی است و به یقین به غیر از دو مهاجم، افراد دیگری نیز در این قتل درگیر هستند.

 

یکی از کارمندان زن شرکت هواپیمایی ایرآسیا پس از اینکه 'کیم جونگ نام' از ناحیه صورت، چشم و جسمی دچار مشکل می شود، وی را تا یک کلینیک در فرودگاه همراهی می کند. 

 

برادر رهبر کره شمالی در مسیر انتقال از فرودگاه به بیمارستان 'پوتراجایا' پایتخت ستادی مالزی درگذشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------