مالزی تدابیر امنیتی نقاط ورودی را پس از ترور 'کیم جونگ نام' افزایش داد



  اخباربین الملل  ,خبرهای  بین الملل ,کیم جونگ نام'

مالزی پس از بازداشت سه مظنون خارجی و مالزیایی به اتهام دست داشتن در ترور 'کیم جونگ نام' برادر بزرگتر و ناتنی رهبر کره شمالی، تدابیر امنیتی در نقاط ورودی به این کشور جنوب شرق آسیا را افزایش داد.

 به گزارش ایرنا، 'عبدالسماح مات' رئیس پلیس ایالت سلانگور مالزی روز جمعه، گفت که پس از قتل این تبعه کره شمالی در روز دوشنبه، اقدامات نظارتی در مبادی ورودی و خروجی مسافران در دو فرودگاه بین المللی کوالالامپور افزایش یافته است.

 

برادر رهبر کره شمالی در فرودگاه شماره 2 کوالالامپور هنگام خروج به مقصد ماکائو توسط دو زن با اسپری سمی کشته شد و پلیس تاکنون سه مظنون از جمله دو زن با گذرنامه ویتنام و اندونزی و یک مرد از اتباع مالزی را دستگیر کرده است.

 

این مقام امنیتی مالزی به خبرگزاری رسمی این کشور 'برناما'، گفت تدابیر امنیتی در مبادی خروجی برای جلوگیری از فرار مظنون های دیگر اتخاذ شده است.

 

یک مظنون قصد داشت با هواپیما از فرودگاه کوالالامپور فرار کند که توسط پلیس دستگیر شد.

وی گفت: ما همچنین در انتظار پاسخ سفارت کره شمالی در مالزی برای دریافت اطلاعات درخواستی به منظور کمک به رسیدگی به پرونده هستیم.

 

عبد السماح، با این حال هنگامی که از وی سئوال شد آیا مظنون دیگری در مالزی وجود دارد، حاضر به اظهارنظر نشد و گفت که پلیس هنوز در حال بررسی است.

 

مالزی یک زن 29 ساله با گذرنامه ویتنام و با نام 'دوان تی هونگ' که پیش از این 'نم دینه' اعلام شده بود به عنوان نخستین مظنون این قتل دستگیر کرده است. سپس زن دوم که تصاویر آن در دوربین مدار بسته فرودگاه موجود بود با نام 'سیتی عایشه' 25 ساله و با گذرنامه اندونزی بازداشت شد.

 

'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی در بیانیه ای اعلام کرد مردی 26 ساله از اتباع مالزی به نام 'محمد فرید جلال الدین' به عنوان دوست تبعه مظنون اندونزی نیز در ارتباط با این قتل شناسایی و برای کمک به تحقیقات دستگیر شده است.

 

به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، وزارت امور خارجه اندونزی در بیانیه ای دستگیری یک زن از شهر 'سرانگ' در استان 'بانتن' این کشور را در مالزی بخاطر دست داشتن در قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی تایید کرد و خواستار کمک کنسولی به وی شد.

 

وزارت امور خارجه ویتنام نیز در بیانیه ای اعلام کرد که مقامات این کشور هماهنگی نزدیکی با مالزی در مورد تبعه دستگیر شده این کشور در ارتباط با قتل 'کیم جونگ نام' دارند.

 

'کیم جونگ نام' که در تبعید زندگی می کرد 18 بهمن ماه از ماکائو با گذرنامه ای کره ای و با نام 'کیم چول' وارد مالزی شد و روز دوشنبه هفته جاری 25 بهمن ماه هنگام بازگشت به ماکائو در فرودگاه شماره 2 کوالالامپور با سم به قتل رسید.

 

رسانه های کره جنوبی و غربی ادعا می کنند دولت کره شمالی در این قتل و ترور دست دارد و جاسوس های این کشور دست به این کار زده اند و استفاده از سم و زنان برای قتل از ویژگی های سازمان جاسوسی کره شمالی است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------