آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

پاکستان گذرگاه مرزی 'تورخم' با افغانستان را مسدود کرد



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پاکستان

پس از انفجار انتحاری شب گذشته در جنوب ایالت سند و افزایش نگرانی پاکستان درخصوص تشدید تردد شبه نظامیان از مناطق مرزی افغانستان به داخل خاک پاکستان، ارتش این کشور گذرگاه مرزی تورخم را مسدود کرد.

 به گزارش ایرنا، روابط عمومی ارتش پاکستان روز جمعه اعلام کرد که این گذرگاه مرزی را بنا به برخی 'دلایل امنیتی'، تا اطلاع ثانونی مسدود کرده است.

 

ارتش پاکستان شب گذشته اعلام کرد کسانی در پشت پرده این حملات هستند که از عوامل متخاصم خارجی(اشاره تلویحی به هند) دستور می گیرند و پناهگاه های امن در 'افغانستان' دارند.

 

بعد از حمله انتحاری روز دوشنبه گذشته در لاهور نیز که 18 کشته برجای گذاشت، پاکستان اعلام کرد: عوامل گروه های تروریستی که پناهگاه ای امن در خاک افغانستان دارند، اقدام به انجام این گونه حملات انتحاری در خاک پاکستان می کنند.

 

گزارش رسانه های پاکستان حاکی است موج جدیدی از حملات تروریستی در این کشور آغاز شده است.

 

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری شب گذشته در زیارتگاهی در جنوبی ایالت سند را حالی برعهده گرفته است که مقامات دولتی و ارتش پاکستان همچنان مدعی هستند داعش حضور سازمان یافته در پاکستان ندارد. ارتش پاکستان در زمان فرماندهی ژنرال راحیل شریف اعلام کرده بود که حتی اجازه نخواهد داد سایه داعش وارد پاکستان شود.

 

به هرحال، با توجه به حضور و فعالیت داعش در خاک افغانستان، این نگرانی برای پاکستان و نیز دیگر کشورهای منطقه وجود دارد که عوامل داعش در افغانستان ممکن است دست به اقدامات تروریستی در خارج از مرزهای این کشور نیز بزنند.

 

تدابیر امینی در مناطق مختلف پاکستان تشدید شده است. دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان این روزها ضمن هشدار به شهروندان در اسلام آباد پایتخت این کشور و همچنین به شهروندان راولپندی در مجاروت پایتخت مبنی بر اینکه احتمالا گروهی از افراد با هدف انجام حملات انتحاری خود را به این شهرها رسانده اند، از مردم خواستند تا اطلاع ثانوی از حضور غیرضروری در مناطق شلوغ، مراکز خرید و مراکز پرازدحام خودداری کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------