آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

همسر رئیس‌جمهور زیمبابوه: موگابه پس از مرگ هم می‌تواند نامزد انتخابات شود!



  اخبار بین الملل,خبرهای   بین الملل, رئیس‌جمهور زیمبابوه

 همسر رئیس‌جمهور کهنسال زیمبابوه می‌گوید، رئیس‌جمهور ۹۲ ساله این کشور حتی پس از مرگ باید در انتخابات سال آتی این کشور شرکت کند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، گریس موگابه، همسر روبرت موگابه، رئیس‌جمهور ۹۲ ساله زیمبابوه همچنین اعضای حزب حاکم این کشور را به "توطئه" علیه همسرش برای به دست آوردن قدرت وی متهم و عنوان کرد: حتی در صورت مرگ موگابه حامیانش باید برای نشان دادن عشق خود به او، نام وی را در صندوق‌های رای گیری بیندازند.

 

وی همزمان با حضور در تظاهرات حامیان موگابه در این باره ادامه داد: اگر خدا تصمیم بگیرد که او را ببرد ما باید به عنوان یک جنازه نیز روی او حساب کنیم.

 

رئیس‌جمهور زیمبابوه که روز سه شنبه ۹۳ ساله می‌شود در حالی که همسر ۵۱ ساله‌اش هر روز حضور پررنگ تری در فضای سیاسی دارد کمتر در انظار عمومی ظاهر می‌شود.

 

موگابه از زمان پایان حکومت سفید پوستان زیمبابوه در این کشور در سال ۱۹۸۰ تاکنون به عنوان رئیس‌جمهور زیمبابوه حکومت کرده است.

 

گریس موگابه همچنین در بخش دیگری از سخنانش به هم قطاران همسرش هشدار داد در صورتی که خواهان کنار رفتن موگابه هستند خود نیز به دلیل کهولت سن باید از عرصه سیاست این کشور کنار بروند.

 

وی در حالی که به خود اشاره می‌کرد، ‌گفت: پس از آن این ما هستیم که قدرت را در دست می‌گیریم.

 

همسر رئیس‌جمهور زیمبابوه پیش از این به شدت به همسر خود ابراز وفاداری و ادعا کرده بود که حاضر است همسرش را با ویلچر همراهی کند تا او بتواند به حکمرانی خود ادامه دهد.

 

موگابه اعلام کرده تلاش دارد تا ۱۰۰ سالگی زنده بماند و حکومت کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------