آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

وزیر خارجه عربستان: ترامپ دوست همه است



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزیر خارجه عربستان

.وزیر خارجه عربستان: ترامپ دوست همه استوزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد: گمان می‌کنم او (دونالد ترامپ) می‌خواهد بهترین کار را برای کشورش ‌انجام دهد و این دقیقا همان کاری است که رهبر هر کشوری باید انجام دهد

به گزارش ایسنا، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی در مونیخ گفت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌تواند "دوستی برای همه" باشد.

 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا یک دستور مهاجرتی ضد هفت کشور عمدتا مسلمان امضا کرد که شامل عربستان نمی‌شد. این دستور اجرایی شهروندان هفت کشور شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن را شامل می‌شد. با این حال عادل الجبیر معتقد است که رئیس‌جمهوری آمریکا می‌تواند دوستی برای جهان عرب باشد.

 

او که هفته پیش برای شرکت در کنفرانس امنیتی به مونیخ رفته بود، گفت: باور دارم که به صورت بالقوه، دونالد ترامپ دوست همه است. هیچ دلیلی ندارد که بخواهیم انگیزه‌های او را زیر سوال ببریم. گمان می‌کنم که او می‌خواهد بهترین کار را برای کشورش انجام دهد که در راستای منافع آمریکا باشد و این کاری است که رهبر هر کشوری باید انجام دهد.

 

وزیر خارجه عربستان همچنین در واکنش به سخنان ترامپ درباره صلح در خاورمیانه، بر حمایت ریاض از تشکیل یک کشور فلسطینی تاکید کرد. ترامپ گفته بود که صلح در خاورمیانه به راه حل دو کشوری وابسته نیست و مایل به تحقق راه حلی است که خوشایند دو طرف و در واقع خوشایندتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باشد! با این حال مقام‌های دولتی بعدا سخنان ترامپ را اصلاح کرده و گفتند که از راه حل دو کشوری حمایت می‌کنند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان در ادامه مصاحبه گفت: ‌شما معاهده صلحی دارید که لزوما خواستار یک سازش بر مبنای تشکیل دو کشوری است که کنار هم با صلح و امنیت زندگی می‌کنند. یک کشور فلسطینی،‌ کشوری با پایتختی قدس شرقی و حل و فصل عادلانه مساله آوارگان و تقسیم عادلانه منابع آبی است. این سازشی است که ما معتقدیم عادلانه و تنها راه حل است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------