همسر رئیس جمهور آذربایجان، معاون اولش شد + تصاویر



الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان امروز (سه شنبه) همسرش "مهربان" را که ۵۲ سال دارد به عنوان معاون اول خود منصوب کرد.

 به گزارش ایسنا  به  نقل از  خبرگزاری آسوشیتدپرس، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان امروز همسرش، مهربان را در سمت معاون اول رئیس جمهور که بعد از همه پرسی ماه سپتامبر بر سر قانون اساسی ایجاد شد منصوب کرد.

 

همسر رئیس جمهوری آذربایجان پیشتر به عنوان یک قانون گذار فعالیت کرده و در گذشته نیز مدیریت یک خیریه را بر عهده داشته است.

 

منتقدان الهام علی‌اف می‌گویند همه پرسی ماه سپتامبر گذشته جمهوری آذربایجان که موجب افزایش دوره ریاست جمهوری از پنج سال به هفت سال شد عملا حکومت خاندانی را در این کشور تثبیت کرده است.

 

در سال ۲۰۰۳ الهام علی‌اف جانشین پدرش حیدر علی‌اف به عنوان رئیس جمهوری آذربایجان شد. پدر او در ابتدا به عنوان رهبر حزب کمونیست در این کشور در زمان شوروی سابق و در دوره بعد از سقوط شوروی نیز به عنوان رئیس جمهور رهبری جمهوری آذربایجان بر عهده داشت.

 

الهام علی‌اف ۵۵ ساله همپیمانی نزدیکی با غرب داشته اما دولتش با انتقاد غرب‌ها به خاطر نقض حقوق بشر و سرکوب مخالفان روبرو است.

 

قانون اساسی جمهوری آذربایجان اختیارات معاون اول رئیس جمهور را مشخص نکرده اما انتظار می‌رود که این اختیارات شامل نظارت بر کابینه باشد. 

  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,همسر رئیس جمهور آذربایجان

 

  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,همسر رئیس جمهور آذربایجان

 

  اخبار بین الملل,خبرهای  بین الملل,همسر رئیس جمهور آذربایجان

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------