آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

سفر 9 روزه پادشاه عربستان با یکهزار و 500 همراه به اندونزی/ 6 روز استراحت در بالی



  اخبار بین الملل ,خبرهای  بین الملل,پادشاه عربستان

'ملک سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه عربستان سعودی در صدر هیات یکهزار و 500 نفره از جمله 10 وزیر در سفر 9 روزه به اندونزی، ضمن دیدار با مقامات رسمی این کشور جنوب شرق آسیا، 6 روز در جزیره بالی استراحت می کند.

 به گزارش ایرنا، 'پارومونو آنونگ' دبیر کابینه اندونزی روز چهارشنبه با تاریخی خواندن این سفر، گفت که پادشاه عربستان از اول تا نهم مارچ (11 تا 19 اسفند) در اندونزی است که 6 روز آخر آن برای 'استراحت' در جزیره بالی حضور دارد.

 

به نوشته تارنمای 'تمپو'، وی گفت که 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی امیدوار است این سفر باعث جذب سرمایه گذاری 25 میلیارد دلاری شود.

 

آخرین سفر یک پادشاه عربستان به اندونزی 46 سال پیش انجام شد که 'فیصل' در آن زمان به این کشور حوزه جنوب شرق آسیا سفر کرد.

 

در هیات پادشاه عربستان به گفته دبیر کابینه اندونزی، 25 شاهزاده سعودی حضور دارند .

 

پادشاه عربستان قرار است در فرودگاه مورد استقبال 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی قرار گیرد و این برای نخستین بار است که 'جوکووی' از یک مقام در فرودگاه استقبال می کند.

 

نشست 'ملک سلمان بن عبدالعزیز' و رئیس جمهوری اندونزی نیز قرار است در کاخ دوم ریاست جمهوری در شهر 'بوگور' برگزار شود.

 

اندونزی امیدوار است با سفر پادشاه عربستان به جاکارتا ضمن توسعه همکاری ها در بخش های مختلف، باعت تقویت روابط بین شرکت ملی نفت و گاز اندونزی (پرتامینا) با آرامکو عربستان شود که در حال حاضر به منظور ارتقاء تجهیزات پالایشگاه 'سیلاکاپ' که از بزرگ ترین مجموعه های پالایشگاهی اندونزی است، همکاری دارند.

 

'توماس لمبونگ' رئیس شورای هماهنگی سرمایه گذاری اندونزی نیز تصریح کرد که ما سرمایه گذاری را هدف قرار داده ایم.

 

'پارومونو آنونگ' دبیر کابینه تصریح کرد: اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور اسلامی امیدوار است عربستان سعودی به ارتقاء اسلام میانه رو از طریق آموزش های مذهبی و برنامه های تبادل علما به این کشور کمک کند.

 

توافقی مبنی بر افزایش پروازها به اندونزی و افزایش شمار گردشگران از منطقه خاورمیانه به اندونزی از دیگر چشم اندازهای مقامات این کشور جنوب شرق آسیا است که امیدوارند در این سفر محقق شود.

 

به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، 'عبدالرحمان ام فچیر' معاون وزارت امور خارجه اندونزی نیز با این عنوان که طولانی ترین سفر آسیایی پادشاه عربستان امسال به اندونزی خواهد بود، اعلام کرد که این سفر تبلیغی است و امیدواریم که به شمار گردشگران از منطقه خاورمیانه کمک کند.

 

عربستان سعودی از جمله مقصدهای اصلی کارگران اندونزی است، اما مقامات اندونزی از سال 2015 و پس از اینکه دو کارگر این کشور در عربستان اعدام شدند، اعزام کارگر به عربستان را ممنوع کردند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------