کشته شدن دو مقام امنیتی سوریه در حملات انتحاری در حمص/ النصره مسئولیت حمله را بر عهده گرفت



  اخبار بین الملل ,خبرهای بین الملل , حملات انتحاری

منابع رسانه‌ای از حملات انتحاری به مقرهای امنیتی استان حمص و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن خبر دادند. گفته شده مسئولان امنیتی رده‌بالا نیز در بین قربانیان هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این انفجارها اداره امنیت ملی و امنیت نظامی استان حمص را هدف قرار داده و گفته شده دست کم 42 تن از جمله تعدادی از نیروهای سازمان اطلاعات سوریه در آنها کشته شده‌اند.

 

گروه تروریستی النصره که اکنون تحت ائتلافی با نام "هیئة تحریر الشام" فعالیت می‌کند، مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است. گفته شده این حملات با کمک عوامل نفوذی ترتیب داده شده است.

 

طلال البرازی، استاندار حمص اعلام کرده که حمله 32 کشته و 24 زخمی بر جای گذاشته است و احتمال افزایش شمار کشته شدگان وجود دارد. این حمله به این معناست که شورشیان سوری به امنیتی‌ترین مقرهای دولتی در استان حمص رخنه کرده‌اند.

 

بنا به گفته مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه که نهادی نزدیک به مخالفان سوریه است در این انفجارها دو مسئول امنیتی سازمان اطلاعات با درجه سرتیپی که از افسران رده اول دستگاه اطلاعات سوریه محسوب می‌شوند، کشته شده‌اند.

 

یک منبع در ارتش روسیه نیز گفته است که رئیس اداره امنیت ملی و سرتیپ حسن دعبول، رئیس اداره امنیت نظامی یا همان سازمان اطلاعات نظامی این کشور کشته شده‌اند.

 

بنا بر اطلاعات منتشر شده، حملات توسط 6 عامل انتحاری انجام شده که در دو تیم سه نفره به مقرهای اداره امنیت ملی و اداره امنیت نظامی حمله کرده‌اند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------