وقتی «منبع ناشناس» دردسر ترامپ می‌شود



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,ترامپ

رسانه‌های آمریکایی که مغضوب دونالد ترامپ قرار گرفتند می‌گویند ترامپ اگرچه رسانه‌ها را از بابت استناد به منابع ناشناس محکوم می‌کند خودش در ادعاهای نژادپرستانه‌ای که در گذشته علیه محل تولد باراک اوباما مطرح کرده بود "منابع ناشناس" را مورد استناد قرار داده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه مجدداً بخش زیادی از یک سخنرانی مهمش را صرف حمله به رسانه‌ها از جمله به سبب استفاده آنها از منابع ناشناس کرد.

 

با این حال خود او در ادعاهای کذبی که مکرراً علیه باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق مطرح کرده بود از منابع ناشناسی استفاده کرده بود.

 

در بررسی‌هایی که در توئیت‌های منتشر شده از سوی ترامپ انجام شده او دست‌کم ۵ بار به منابع ناشناس استناد کرده تا یک سری تهمت‌های نژادپرستانه را علیه باراک اوباما مطرح کند و از جمله بگوید که او در آمریکا به دنیا نیامده است.

 

ترامپ در اوت ۲۰۱۲ مدعی شده بود که "یک منبع شدیداً معتبر" به دفتر او تماس گرفته و گفته که گواهی تولد صادر شده برای باراک اوباما جعلی است.

 

یکی از مشخصه‌های هفته‌های اخیر گذشته از ریاست جمهوری دونالد ترامپ حملات مکرر او به رسانه‌ها بوده است و روابط او با رسانه‌ها با تصمیم اخیرش برای ممنوع کردن دسترسی رسانه‌های مهمی نظیر بی‌بی‌سی و گاردین به یک کنفرانس خبری بیشتر تیره شده است.

 

اخیراً رسانه‌های آمریکایی شامل ای‌بی‌سی، سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز که ترامپ آنها را رسانه‌های اخبار دروغین توصیف کرده بود از دسترسی به کنفرانس خبری شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید منع شده‌اند.

 

اندرسون کوپر، مجری سی‌ان‌ان در یک برنامه بحث و گفت‌وگو به ریاکاری ترامپ اشاره کرده و گفت: امیدوارم او نیز در مورد این منابع ناشناسش صداقت داشته باشد. ما به سوابق توئیتر ترامپ نگاه انداخته‌ایم و متوجه شدیم که او دست‌کم در ۵ مورد که در آنها شهروندی باراک اوباما را زیرسوال برده بود به منابع محرمانه یا منابع شدیداً معتبر استناد کرده بود.

 

ترامپ پیشتر در سخنرانی خطاب به کنفرانس اقدام سیاسی محافظه کاران در مریلند آمریکا گفته بود: من اخیراً یک گزارش را دیدم که رسانه‌ها مدعی شده بودند ۹ نفر خبری را تایید کرده‌اند. ۹ نفری که اصلاً وجود ندارد. من اصلا باور نمی‌کنم که یک یا دو نفر وجود داشته باشد. آنها برای خودشان منبع درست می‌کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------