امکان‌سنجی پیروزی مرکل در انتخابات ۲۰۱۷ آلمان



  اخبا بین الملل ,خبرهای  بین الملل , انتخابات ۲۰۱۷ آلمان

تاریخ سیاسی آلمان نشان داده است که مهره‌چینی در نظام سیاسی این کشور معطوف به یک حزب مشخص نخواهد بود و ترکیب این دو نمی‌تواند تا حدود زیادی بر روی وقایع و روندها تاثیرگذار باشد.

 «هولگرا اشترالاو» عضو حزب دموکراتیک آزاد آلمان در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به وضعیت سیاسی «آنگلا مرکل» صدراعظم جمهوری فدرال آلمان در انتخابات سال ۲۰۱۷ این کشور اظهار کرد: باتوجه به نظر شخصی‌ خود و خارج از دیدگاه حزب سیاسی که به آن منتسب هستم باید بگویم که آنگلا مرکل در جمهوری فدرال آلمان توانسته عملکرد خوبی از خود در این کشور نشان دهد و از این جهت وجهه حزب دموکرات مسیحی را تا حد زیادی برجسته کرده است. از این رو، با توجه به حمایتی که مردم آلمان از مرکل صورت دادند، باید بگوییم که حزب دموکرات مسیحی به رهبری صدراعظم آلمان توانسته است از موانع سال‌های اخیر اروپا و پس از آن آلمان عبور کند و همین موضوع می‌تواند کارنامه خوبی از وی به نمایش بگذارد.

 

وی با تاکید بر ساختار سیاسی آلمان و حضور احزاب گوناگون در این بین اظهار کرد: آلمان دارای ساختار سیاسی مدون و مشخص است که نهایتاً این وضعیت می‌تواند تشکیل دولت را رقم بزند. به گونه‌ای که پیروزی «فرانک والتراشتاین‌مایر» که در گذشته وزیر خارجه آلمان بوده و در حالت فعلی به عنوان رئیس جمهوری این کشور برگزیده شده است، نشان می‌دهد که حزب سوسیال دموکرات آلمان توانسته قدرت بگیرد و بدون تردید صدراعظم آینده آلمان از حزب دیگر خواهد بود. به بیانی گویاتر، تاریخ سیاسی آلمان نشان داده است که مهره‌چینی در نظام سیاسی این کشور معطوف به یک حزب مشخص نخواهد بود و ترکیب این دو نمی‌تواند تا حدود زیادی بر روی وقایع و روندها تاثیرگذار باشد.

 

 صدر اعظم آلمان در مورد مهاجران توانسته است سیاست‌های خوبی را تدوین و عملیاتی کند. باید بدانیم کسانی که امروز از سیاست‌های مهاجرتی مرکل انتقاد می‌کنند، نگاه دقیقی به پشتوانه مردمی وی ندارند. به گونه‌ای که خانم صدراعظم با همراهی مردم آلمان توانست سیاست‌های مهاجرتی خود را هدف‌گذاری و نهایتاً به ورطه عملی شدن نزدیک کند؛ اما همیشه باید عنصر امنیت را جدی گرفت. چراکه این وضعیت و سیاست‌های اتخاذی می‌تواند امنیت آلمان را به خطر بیاندازد ولی به هر ترتیب تا به این لحظه مرکل توانسته است در مباحث امنیتی، سیاسی و اقتصادی اقدام‌های مثبتی از خود به جای بگذارد.

 

وی در پایان در پاسخ به این که ورود «مارتین شولتز» به انتخابات ۲۰۱۷ آلمان تا چه حد می‌تواند آراء مرکل را کاهش دهد، گفت: مارتین شولتز به دلیل حضور در مقام رئیس پارلمان اروپایی در داخل کشورهای اتحادیه اروپا یک چهره شناخته شده محسوب می‌شود و با توجه به اینکه با اشتاین مایر هم حزبی به حساب می‌آید، قطعاً شانس خوبی برای کسب مقام صدراعظمی دارد. در مقابل آنگلا مرکل از حزب دموکرات مسیحی آلمان با توجه به وضعیتی که تشریح شد، شانس خوبی برای انتخاب مجدد دارا است. لذا با توجه به نزدیک شدن انتخابات ۲۰۱۷ آلمان باید منتظر اتفاقات و سخنان نامزدها در هفته‌ها و ماه‌های آینده باشیم؛ چراکه در آنجا مشخص می‌شود کدامیک از نامزدها شانس بیشتری خواهند داشت.       

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------